Na trhu sa objavil začiatkom roka 2020 a v nasledujúcich dvanástich mesiacoch i v ďalšom roku sa stal najpredávanejším európskym automobilom. Odvtedy ale hviezda Golfu ôsmej generácie pomaly zapadá a dnes sa tento model (pokiaľ ide o obľúbenosť u zákazníkov v EÚ) pohybuje až okolo desiatej priečky.

VW na podobný výsledok nie je zvyknuté, Golf bol totiž vždy etalónom značky a motoristi ho zbožňovali, lenže v Európe sa za posledných desať rokov zásadne zmenili priority. Jednak v tom, že motoristi žiadajú hlavne crossovery a SUV a o hachbacky nemajú ani zďaleka taký záujem ako kedysi. A svoje robí i politika a jej orientácia na elektrickú mobilitu, ktorá slávnemu modelu kradne klientelu.

Nemci sa aj preto snažia Golf už od počiatku tlačiť dopredu športovými verziami GTI, R, GTD či GTE a na neskoršiu dobu neodkladajú ani špecifické zvláštne edície, ktoré sa obvykle objavujú až v závere životného cyklu. Aj preto Volkswagen už vo roku 2020 predstavil špecialitu GTI Clubsport, vlani pridal R 20 Years a už onedlho predstaví ďalšiu unikátnu novinku nazvanú R 333 Limited Edition.

S výnimkou krátkeho videa, ktoré sa objavilo na účtoch VW v rámci rôznych sociálnych sietí, o tomto aute zatiaľ veľa nevieme. Z jeho názvu to ale vyzerá, že by sa pod jeho prednou kapotou mohol objaviť preplňovaný dvojliter naladený na 245 kilowattov, teda v prepočte 333 koní, ktorý poháňa tiež „eRko“ 20 Years.

Nová verzia ostrého hachbacku dostane výrazný žltý lak, výfukový systém od Akrapoviča, čierne hliníkové disky s vŕtavanými kotúčmi a modrými strmeňmi, alebo pár ozdobných pruhov na bokoch zakončený číslovkou 333.

Môžeme len hádať, či je táto cifra zároveň odkazom na plánovaný počet vyrobených kusov. To si VW momentálne necháva pre seba a nepochválilo sa ani termínom svetovej premiéry. Predpokladáme ale, že odhalenie by mohlo byť otázkou nasledujúcich dní. Keď Wolfsburg zverejní viac, detaily zverejníme obratom.

zdroj: VW