Doteraz ste si mohli Emiru objednať buď s 3,5-litrovou preplňovanou V6 od Toyoty, alebo s 2,0-litrovým štvorvalcom od Mercedesu-AMG. Obe verzie ponúkajú 405 koní, no šesťvalec je v USA jasne populárnejší – hlavne vďaka možnosti mať ho s manuálnou prevodovkou, ktorú štvorvalec neponúka. Problém však nastáva s príchodom prísnejších emisných noriem Euro 7, ktoré V6 od Toyoty už nespĺňa a v roku 2026 sa s ňou musíme rozlúčiť.
V inom prípade by sme si povedali, že je škoda prísť o 3,5-litrový agregát kvôli prisnejším normám, teraz by však mohlo ísť o zmenu k lepšiemu.
Osemvalec od AMG ako riešenie?
Generálny riaditeľ Lotusu Feng Qingfeng potvrdil, že automobilka aktívne skúma možnosť nasadenia motora V8. Najhorúcejším kandidátom je 4,0-litrové twin-turbo V8 od AMG, s ktorým už Lotus spolupracuje vďaka materskej spoločnosti Geely. Tento motor by mohol Emire priniesť nielen vyšší výkon, ale aj poriadnu dávku prestíže a šancu konkurovať tým najlepším – napríklad Porsche 911 GT3.
Nebude to len o výmene motora?
Nasadiť V8 do Emiry však nebude jednoduché. Platforma auta je navrhnutá na priečne uložený motor, zatiaľ čo v prípade s V8 od AMG sa počítalo s pozdĺžnou orientáciou. To znamená, že inžinieri Lotusu budú musieť poriadne zamakať, aby všetko fungovalo tak, ako má. Navyše osemvalec je zatiaľ dostupný len s automatickou prevodovkou, čo by mohlo sklamať skalné jadro priaznivcov, ktorí túžia po manuáli.
Americký trh je pre Lotus pritom kľúčový, pretože práve tam je dopyt po silnejšej, ostrejšej Emire najväčší. Zákazníci jasne dali najavo, že by chceli model schopný konkurovať najlepším športiakom sveta, ideálne s manuálom a poriadnym zvukom V8. Ak by sa Lotus rozhodol pre túto cestu, Emira by bola nielen dôstojným rozlúčkovým modelom éry s čisto spaľovacími motormi, ale aj jedným z najatraktívnejších športových áut na trhu.