Či sa tento problém prejaví aj v termínoch dodávok ďalším zákazníkom, Volkswagen do tejto chvíle nespresnil, ako ale informuje nemecký denník Hannoversche Allgemeine Zeitung, odstávku si vynútili chybné batériové články.

Niektoré kusy údajne neposkytovali výrobcom deklarovaný výkon a dôsledkom bol príliš veľký pokles napätia, ktorý sa následne prejavil nielen zníženým dojazdom, ale neskôr by mohol ovplyvniť aj celkovú životnosť batérií v inkriminovaných vozidlách.

Sériová výroba nového elektrického Volkswagenu ID. Buzz sa naplno rozbehla len nedávno. Začala konca mája, pričom v súčasnosti hannoverský závod produkoval 45 vozidiel denne. To je približne tretina kapacity plánovanej na koniec tohto roka. V poslednom kvartáli má stúpnuť na 140 automobilov za deň a v budúcnosti chce Volkswagen vyrábať 130 tisíc kusov ID. Buzz ročne.

Oficiálne uvedenie novinky má prebehnúť na jeseň, v niektorých štátoch (a to predovšetkým na domácom nemeckom trhu) však začal predpredaj už v máji. Do konca roka chce VW predať 15 tisíc týchto áut.