Vo Francúzsku platí naďalej zákaz registrácií nový Mercedesov triedy A, triedy B a CLA.

Úrad vystavil nové chladivo testom na štyroch automobiloch: Mercedes triedy B, Hyundai i30, Subaru Impreza a Opel Mokka.

 

V samotných testoch sa dokázalo, že R1234yf je nebezpečnejšie ako R134a. Dokonca pri istých čelných nárazoch došlo k horeniu. Okrem toho do prostredia začal unikať jedovatý fluorovodík. Výsledky hovoria o zvýšenom nebezpečenstve požiaru, no podľa všetkého nové chladiace médium nepredstavuje závažné nebezpečenstvo.

 

Kompletné výsledky testov budú známe v polovici septembra. Táto alibistická predbežná správa však naznačuje, že pravdepodobne spor nevyriešia.

Mercedes by možno mal do Francúszka dovážať spomínané typy vo "France Edition" bez klimatizácie. :)

Správa je ladená v tom duchu, že KBA je mierne na strane Francúzska. Napriek tomu poukazuje na fakt, že Daimler sa Európskej únii nevzpiera kvôli ničomu.

 

Mercedes však podľa vlastných slov pracuje na tom, aby čo najskôr mohol do sériovej výroby zaviesť klimatizáciu na báze CO2, ktorá spĺňa požiadavky nielen na bezpečnosť, ale aj na ochranu životného prostredia.

 

Honeywell, výrobca nového chladiaceho média, považuje testy KBA za úplne absurdné. Pravda teda naďalej ostáva neznáma. Viac sa možno dozvieme v polovici septembra, kedy KBA zverejní kompletnú správu. Posledné slovo však budú mať aj tak úradníci Európskej únie.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Európska komisia vstupuje do sporu o studený vzduch. Dozrie na testy