Tvarovo sa autá líšia iba zadným krytom

V púšti ako doma

QT Wildcat má pod kapotou 4-litrový motor V8 s výkonom takmer 300 k, a je iba jeden spôsob akým ho možno opísať - tank vo verzii kupé. Je postavený tak, aby bol prakticky nezničiteľný. Veď šasi je vyrobené z oceli a karoséria z karbónu. Celok je tak pevný, že udrží zaťaženie 10 ton. Alebo ho môžete pustiť priamo na čumák z výšky 12m a... nič sa nestane. Naštartujete a odídete. To všetko pri cene podobnej BMW M5. Za tie peniaze dostanete auto, ktoré má akceleráciu na stovku rýchlejšiu než Aston Martin DB7. Wildcat ju zvládne za 4,8 s! Stále ale hovoríme o mašine, ktorá je plne spôsobilá cestnej premávky.

Doteraz to znelo ako popis ultra ťažkej limuzíny s pancierovaním. Je to však športové náradie s pohonom 4x4. Podľa niektorých sa jedná o pravdepodobne najlepší off-road. Bol totiž pôvodne navrhnutý pre účasť na Dakare a rally faraónov. Čiže v interiéri žiadne rozmaznávanie neočakávajte. Nájdeme tam ale 3 pedále, nejaké gombíky, hasiaci prístroj a pre púštne preteky i bandasku vody.

Je vám teda z popisu jasné, že na denné nákupy to vozidlo veru nie je. Ked ho ale majiteľ zoberie na najbližší tankodrom či off-road dráhu, naozaj nebude ľutovať a chvíle za volantom si bude užívať.

Zadný kryt - jediný vizuálny rozdiel medzi 300STR a rally špeciálom

Zadný kryt - jediný vizuálny rozdiel medzi 300STR a rally špeciálom

Wildcat je v ponuke v 3 variantoch. Ok, na rovinu - pre cestnú premávku je spôsobilý iba 300STR. To nám však potichu naznačuje, že 400NSR a 500DKR nebudú žiadne orezávatka a že pôjde o zdivočelé verzie 300-vky.

400NSR je model pre preteky off-road a pod kapotou môže mať 4 alebo 4,6-litrový benzínový agregát V8. Prípadne 3,0-litrový dízel V6. Prevodovka je sekvenčná šesťstupňová Sadev, na rozdiel od štandartnej 300STR, kde je päťstupňová.


Verzia 500DKR je už špeciál osadený benzínovým motorom V8 z Jaguaru. Poskytuje 275 k (ale s restriktorom FIA) a krútiaci moment 405 Nm. Je možné pretekať i so vznetovým motorom - ten dáva 245 k a 600 Nm. Keďže je to púštny špeciál, pruženie je upravené tiež. A v prípade uviaznutia v piesku je k dispozícii dvíhacie zariadenie pre vyprostenie.

Toto auto sú len rám, kolesá a motor. A sedadlá :)

Toto auto sú len rám, kolesá a motor. A sedadlá :)

Toto nie je pre slečinky

Toto auto nie je pre slečinky

Wildcat je poriadna mašina. Presvedčila o svojich kvalitách dokonca firmu, ktorá ju prestavala ako prototyp pre potreby armády. To znamená, že na karosériu išli držiaky pre dymovnice, a samozrejme, guľomet. Ako jazdí mierová verzia, si pozrite na videu...

Kde sa hrabe vojenský UAZ..

Kde sa hrabe vojenský UAZ..