Trend digitalizácie samozrejme zasiahol aj automobilový sektor a zatiaľ čo sa napríklad nemecké značky predháňajú v tom, ktorá prinesie na trh väčší displej, Alfa Romeo ide mimo hlavný prúd a svojou vlastnou cestou. V rozhovore pre britský Autocar prezradil výkonný riaditeľ Jean-Philipp Imparato veľa vecí a medzi mnohými aj niečo k veľkým displejom.

Žiaden asistent navyše, ktorý nie je potrebný

Rešpektujem, čo robí Mercedes so svojimi digitálnymi technológiami, ale naši zákazníci nechcú vo svojich vozidlách metrové obrazovky alebo 200 digitálnych asistenčných systémov,“ hovorí Imparato a nepriamo tým naznačuje, ktorým smerom sa bude značka uberať. Aj keď Alfa ako prvá z koncernu Stellantis príde s novou technologickou architektúrou STLA Brain, na vývoji áut z Turína sa to veľmi neprejaví. „Vyvíjame naše technológie a to, na čom pracujeme, uvidíte už v roku 2025, keď nasadíme novú architektúru STLA Brain. Nezmení sa však spôsob, ako sa naše autá rozprávajú so zákazníkmi a ako ich oslovujú,“ dodáva šéf Alfy.

Spomenul tiež, že tradičný tvar budíkov Alfy s dvojicou ohraničených tubusov zostane v základoch nezmenený. Prichádza však s myšlienkou väčších head-up displejov, ktoré majú vodiča vtiahnuť do deja a odpútať ich od stredovej obrazovky.

Jean-Philipp Imparato pripomína, že si budú vyberať asistenčné systémy, ktoré budú mať zmysel a len tie ponúknu vo svojich autách. Zároveň tvrdí, že Alfa nechce nutne preberať absolútne všetky novinky, ktoré prinesie na trh nemecká prémiová trieda, pretože nie vždy sú potrebné a reálne užitočné. Držíme Alfe samozrejme palce, zároveň ale potrebuje poriadny úspech, aby sa z tej agónie, v ktorej aktuálne je, postupne prebrala.

Zdroj: motor1