Postupné odhaľovanie štúdie vyvrcholilo v Ženeve. Všetko nasvedčuje tomu, že i-oniq bude len dizajnovým cvičením a demonštráciou technologickej vyspelosti. Aj napriek tomu si zaslúži pozornosť, pretože zvýrazňuje pokrok, ktorý kórejská automobilka v poslednej dobe zaznamenala.


Hatchback s dĺžkou 4,43 metra sa chce prezentovať do pozície športového konceptu. Jednoduché a dynamické línie, vysoká línia okien a dlhé previsy. Hyundai stavil na dohora sa otvárajúce dvere, aké poznáme z už spomínaného Mercedesu SLS AMG. Kým exteriér konceptu vyzerá celkom uveriteľne, to čo sa odohralo vo vnútri potvrdzuje fakt, že s výrobou sa nepočíta. Interiér je omnoho futuristickejší ako zvyšok auta.

Hyundai vytvoril dojazd 700 km kombináciou elektromotora a spaľovacieho trojvalca, ktorý funguje ako generátor. Rovnakú kombináciu využíva Opel Ampera.

Kórejská automobilka predstavila pohonný systém v štýle Opel Ampera. To znamená, že základ tvorí elektromotor s výkonom 80 kW (109 k), ktorý športové zameranie nepotvrdzuje. Dojazd v elektrickom režime je 120 km. V prípade potreby začína pracovať ako generátor 1,0 litrový trojvalcový spaľovací motor. Vďaka nemu stúpa dojazd na použiteľných 700 km. Výrobca uvádza úroveň emisií 45 g CO2/km.
Koncept prezentuje asi najreálnejšiu podobu hybridov blízkej budúcnosti a je len otázkou času, kedy sa do výroby dostane model s podobným pohonom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov