Mercedes predstavil novinku na výstave elektroniky CES v Los Angels. Dizajnovú stránku je zbytočné popisovať. Máte pred sebou plnohodnotné Ačko, v tomto za bežným A hatchback alebo sedan nezaostáva. Spredu rozdiely spočívajú v mierne odlišných svetlách alebo prelisoch na prednej kapote. Bočný pohľad možno prezradí nižšiu strechu alebo bezrámové okná.

Voči predchodcovi má novinka o 48 mm viac (4 688 mm), je širšia o 53 mm (1 830 mm) a nižšia o 2 mm (1 439 mm). Rázvor predĺžili na 2 729 mm, čo je o 30 mm viac ako u predchodcu. Batožinový priestor má objem 460 l, teda o 10 l menej ako v predchádzajúcej generácii.

Rozmer kolies začína na 16 palcoch, najväčšie budú zatiaľ 19-palcové disky. K dispozícii bude aj adaptívny podvozok. Pri predstavení oznámili zatiaľ jednu motorizáciu. Verzia CLA 250 má dvojlitrový preplňovaný zážihový štvorvalec s výkonom 165 kW (225 k) a 350 Nm. Ten bude spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Neskôr pri uvedení na trh v máji tohto roka pribudnú aj ďalšie zážihové a vznetové verzie, samozrejme o stupienok nižšie. S najväčšou pravdepodobnosťou aj sem príde nový zážihový motor 1,33 l.

K dispozícii budú aj klimatizované predné sedadlá.

Aktívna aj pasívna bezpečnosť bude na vysokej úrovni. Na cestu si bude CLA svietiť v základe halogénom, za príplatok však budú aj Multibeam LED svetlá, v každom svetlomete bude 18 individuálne kontrolovateľných LED. K dispozícii budú aj také klimatizované predné sedadlá, čo napríklad BMW neponúka ani v o triedu väčšej trojke.

V interiéri nebude chýbať novinka v podobe MBUX (teda infotainmentu s rozpoznávaním gest alebo reálnym zobrazovaním smeru v navigácii spolu s obrazom zvonku auta). Na začiatku bude k dispozícii aj verzia Edition 1, ako je to už u nových modelov od Mercedesu po príchode na trh zvykom. Príchod na trh je naplánovaný na máj 2019, cena zatiaľ nebola pre nás bližšie špecifikovaná. Uvidíme, či príde aj verzia Shooting Brake.

Zdroj foto: Mercedes-Benz