BMW Z4 pohľad z boku

Spomínaný trojlitrový šesťvalec neoplýval práve najlepšími hodnotami litrového výkonu. Hodnoty 150 kW a 250 Nm patria na objem medzi podpriemerné. No na obranu BMW treba povedať, že po poddimenzovanom šesťvalci siahli zámerne kvôli zníženiu výrobných či prevádzkových nákladov. Na svižnejšiu jazdu postačoval. Táto informácia však vytvorila priestor pre ďalšiu otázku. Tou je, či BMW momentálne vyvíja úplne nový prepĺňaný štvorvalec, alebo siahne po osvedčenej 1.6-ke, ktorú máme možnosť poznať z Mini JWC (John Copper Works) alebo Peugot RCZ. Tento v najsilnejšej verzií ponúka porovnateľné parametre so šesťvalcom, no v jeho prospech budú hovoriť kompaktnejšie rozmery, ktoré by reálne mohli zabezpečiť lepšie rozloženie hmotnosti a teda lepšiu ovládateľnosť už beztak skvelo ovládateľnej Z4.


BMW Z4 23i

BMW žiaľ nezverejnilo časový horizont počas ktorého, by malo dojsť k spomínanej zmene pod kapotou. Osobne si však trúfam povedať, že sa tak stane pri predstavovaní faceliftu súčasnej Z4-ky. Otázne je, ako príjmu tento krok zákazníci. Predsa len zvuk radového šesťvalca nenahradí nič. To je ale môj názor :-)