Urus je konečne tu! Zarytí fanúšikovia značky budú preklínať, marketingové a finančné oddelenie príchod masívneho luxusného SUV ocení. Doba je už taká, puristické kupé a roadstery sú predajmi v tieni veľkých „terénno-športových“ áut. Ale to nosím drevo do lesa, vie to už hádam každý. Z očakávanej novinky Lamborghini Urus konečne strhli plachty. A vyzerá vážne dobre! Nesie dizajnový jazyk Lamborghini v netypickom kabáte značky.

 

Dizajnéri odviedli skvelú prácu, aj keď tá nebolo jednoduchá.

Vyhynutý pratur povstal z popola

Druhé SUV značky (to prvé LM002 bolo viac offroadom) poháňa prepĺňaný 4,0 l V8 s výkonom šialených 650 koní a 850 Nm. Čistokrvná pohonná jednotka! Pohon 4x4 preferuje zadnú nápravu. 0-100 km/h? 3,6 sekúnd, vážení! Toto je vulgárny takmersuperšport v „rodinnom“ balení. Maximálne uháňa 306 km/h. Ctí mastodonta a predchodcu Lamborghini LM002. Príde s niečím podobným aj odveký rival z Maranella, Ferrari? 

Ale Urus nie je len veľké prerastené SUV so silným motorom. Tu je 5 podstatných faktov o ťažkej váhe zo Sant Agaty:
 
1. Pomenovali ho po druhu „dobytka“. Väčšine modelov Lamborghini dali meno po konkrétnom „slávnom“ býkovi (napr. Diablo...). Urus ide ďalej a nesie meno divého a vyhynutého druhu – pratura (Aurochs, Urus), predka väčšiny plemien dnešného tura.
 
2. Inteligentný pohon 4x4 má jazdné režimy pre jazdu na ceste, snehu, piesku, blate...a OKRUHU! Navyše, na zadnú nápravu vie poslať celých 87,5 % krútiaceho momentu. Štandardne ho diferenciál TORSEN rozdeľuje 40:60 v prospech „zadku“.
 
3. Má najlepšiu výkonovú hmotnosť spomedzi všetkých SUV vozidiel a TOP maximálnu rýchlosť. Urus váži 2,2 tony, čo je vzhľadom na luxus, výkon a objem motora prijateľná hodnota. Snáď sa mu na chlp priblíži Grand Cherokee Trackhawk s viac ako 700 koňmi. Ten má zrýchlenie 3,5 s na stovku, Urus ho poráža maximálkou.
 
4. Má obrovské kolesá a brzdy. Jasné, 21-palcové disky sú dnes už takmer „obyčajnou“ konfekciou. Ak si prajete, na Urus vám hodia aj 23-palcové bagandže! Karbón-keramické brzdy sú v sérii. Vpredu majú 17,3 palcov, vzadu 14,5 palca. Brzdy v rozmere diskov bežných áut!
 
5. Je to prvé Lamborghini s aktívnou kontrolou náklonov karosérie. Vysoké autá majú tendenciu sa nakláňať, najmä v utiahnutých zákrutách. Pre rodinné SUV žiaden problém, ale Urus nepripúšťa žiadne kompromisy. Systém obmedzenia náklonov spolu s riaditeľnou zadnou nápravou (z Aventadoru S) a adaptívnymi tlmičmi má zaručiť geniálne jazdné vlastnosti.
 
Tak ako sa vám novinka pozdáva? Dizajn je vecou vkusu, avšak srší z neho energia, agresivita a zároveň luxus. Pre mnohých je Urus možno priveľké zverstvo. To však k Lamborghini pasuje!

Zdroj: autoblog
Foto: Lamborghini

LAMBORGHINI URUS, VITAJ! HIGH-TECH TOVÁREŇ JE PRIPRAVENÁ

LAMBORGHINI URUS, VITAJ! HIGH-TECH TOVÁREŇ ...

Lamborghini láka technológiou výroby dva mesiace pred uvedením luxusného SUV. Nástupca modelu LM002, Lamborghini Urus, ...

23. 10.
MONŠTRUÓZNE LM002 LÁKA PRED PREMIÉROU SUV LAMBORGHINI URUS

MONŠTRUÓZNE LM002 LÁKA PRED PREMIÉROU ...

Šialené „Rambo Lambo“, ako ho znalci radi nazývajú, skončilo pred 25 rokmi. Pre fanúšikov superšportov zo Sant ...

12. 10.