Hlavnou výhodou koncepcie DeltaWing je nízka spotreba paliva. Panoz tvrdí, že podľa prepočtov má auto na diaľnici spotrebovať iba 3,36 litra na 100 km.

Osemdesiatročný Dr. Don Panoz oznámil, že plánujú výrobu DeltaWingov pre bežné cesty. Ako prvé auto predstavia dvojsedadlové GT. Hlavným konštrukčným materiálom má byť hliník. V zadnej časti DeltaWingu máme čakať štvorvalcový prepĺňaný motor s výkonom okolo 350 koní. Výslednú cenu odhadujú na 60 000 amerických dolárov. 


Po malom GT môžeme čakať aj rodinne orientovaný DeltaWing. Áno, čítate správne. Ten bude mať priestor pre štyroch cestujúcich. Don Panoz veľa detailov neprezradil, ale výkon 4-miestneho auta nemá presiahnuť 100 koní. Cena rodinného auta má byť veľmi priaznivých 30 000 dolárov. Hlavnou výhodou koncepcie DeltaWing na bežných cestách má byť nízka spotreba paliva. Panoz tvrdí, že podľa prepočtov má auto na diaľnici spotrebovať iba 3,36 litra na 100 km. „Určite nie som žiadny zanietený ekológ, ale ak dokážem znížiť spotrebu a emisie, je to tá správna vec, ktorú by som mal urobiť,“ hovorí Panoz.

Dvoj-miestna verzia GT určená pre cesty bude vychádzať z pretekárskej verzie.

Don Panoz nám síce odhalil plány značky, niekoľko vecí však ešte ostáva záhadou. Bude Panoz vyrábať autá sám alebo sa spojí s väčšou automobilkou? V minulosti sa mu totiž spolupráca s Nissanom veľmi nevydarila...

Ďalšou otázkou je pohonná sústava. V zákulisí sa hovorí o spaľovacom, hybridnom ale aj čisto elektrickom pohonnom ústrojenstve. Panoz to myslí so stavbou cestného auta vážne. Do služieb povolal späť aj bývalého dizajnéra Brianna Willisa. „Prvý prototyp chceme do konca leta alebo začiatku jesene,“ dodáva Panoz.


Dnes vyzerá tento nápad možno trochu šialene, ale tak vyzerala aj prvá zmienka o pretekárskom aute DeltaWing z roku 2009 ale projekt žije dodnes...

Zdroj: roadandtrackautosport