Moderné autá majú množstvo silentblokov. Niektorí majitelia sa o ich existencii dozvedajú až po návšteve servisu, na geometrii alebo pri iných úkonoch, keď mechanik konštatuje ich smrť. 99% výrobcov áut používa ako materiál výplne silentblokov gumu. Pre tých, ktorí si autá radi vylepšujú by na zozname "TO DO" v žiadnom prípade nemali chýbať polyuretánové silentbloky.

 


Oproti klasickým gumeným, ponúkajú nasledujúce:

* spresnenie riadenia a stopy vozidla v zákrutách,
* vysoká flexibilita v celom spektre stlačenia,
* výborná odolnosť dynamického zaťaženia,
* široký rozsah pracovnej teploty,
* veľká odolnosť voči prasklinám a trhlinám,
* odolnosť voči mazivám, soli, rozpúšťadlám a vplyvom prírodných podmienok.
* presnejšie vymedzenie geometrie, tým zníženie opotrebenia pneumatík,

 

Ako to funguje v praxi?
Dosť bolo teoretických marketingových táranín, pozrime si  nasledujúce video:

 

Vo videu je silentblok predného ramena z BMW E36 v porovnaní s klasickým gumeným. Tento silentblok patrí k najčastejšie "umierajúcim" častiam podvozku u týchto áut. Ako je na videu vidieť sila ľudskej ruky (niekoľkonásobne menšia ako to, čo komponenty znášajú na aute v prejazdoch zákrut a nerovností) máva s uložením silentbloku na ramene bez najmenších problémov. Nastavovanie geometrie na desatiny milimetra zrazu vyznieva trošku komicky, nemyslíte?

Silentbloky SPORT (žlté) sú pre tých, ktorí oželejú komfort a je pre nich dôležité milimetrové držanie stopy. Naopak červené, sú náhradou za sériové zachovávajúc takmer rovnakú úroveň komfortu ako sériovo montované gumené. Silenntbloky STRONGFLEX existujú v dvoch tvrdostiach - 80 a 90 ShA. Komu sa nechce pátrať v učebniciach fyziky, ten nech si pozrie nasledujúce video:

Ak Vás tento článok zaujal, neváhajte si objednať hneď kompletnú sadu na www.silentbloky.sk :)