Toto je projekt Ahura, totálne prekopaná Mazda RX-7 s unikátnym 4-rotorom a pohonom všetkých kolies.

Rob si vymyslel niečo, čo fanúšikovia Wankla ešte nevideli. Zobral Mazdu RX-7 a rozhodol sa, že ju úplne prerobí. Do auta pôjde až nezmyslene silný turbo 4-rotor s výkonom ďaleko za hranicou 1000 k a navyše táto šialenosť bude štvorkolka! Projekt nazval Ahura podľa perzskej bohyne múdrosti menom Ahura Mazda. Verí, že jeho RX-7 sa stane legendou, s tým, čo si pripravil, na to má všetky predpoklady.

Projekt Ahura: RX-7, AWD, 4-rotor, 1800 k, stačí?

Projekt Ahura sa má stať legendou

Začnime od motora, ten má za sebou zaujímavú históriu. Rob objednal Wankel na Novom Zélande u spoločnosti PPRE, ktorá stavia motory aj pre Mad Mika. Tí ho poslali UPSkou do USA. Poviete si, nič zvláštne. Ale UPS balík v štátoch stratili a nikto nevedel, čo sa so zásielkou stalo. Až po nejakom čase upozornil jeden z Robových fanúšikov, že 4-rotor videl na eBay. Ten neváhal a motor si kúpil, druhýkrát. Teraz je už konečne doma a pripravený na poriadnu kúru. Dahm sa spojil so spoločnosťou FR Performance, ktorú vedie americká šprintová legenda jazdiaca s rotačnými motormi, Abel Ibarra.

Projekt Ahura: RX-7, AWD, 4-rotor, 1800 k, stačí?

2,6 l turbo 4-rotor s pretekárskym palivom naservíruje šialených 1800 k

Wankel s objemom 2,6 l nezostane bez prepĺňania, bude ho dopovať 98 mm turbo Garrett s druhou generáciou guľôčkových ložísk. Garrett hovorí, že turbo dokáže živiť motory až do výkonu 2500 k. To ale nebude prípad Ahury, Dahm počíta s výkonom 1800 k na pretekárske palivo a 1200 k na štandardný benzín. Aby všetko hladko fungovalo, použijú riadiacu jednotku Adaptronic, ktorá autu zabezpečí aj trakčnú kontrolu a launch control.

Wankel s objemom 2,6 l a turbom Garrett bude produkovať šialených 1800 k, ak bude v nádrži pretekárske palivo. Na štandardný benzín dá „len“ 1200 k.

Ahura bude štvorkolka, o prenos sily sa postará 6-stupňová sekvenčná prevodovka Hollinger RD-6 s rovnými zubami. Vodičovi však zostanú 3 pedále, spojku bude stláčať len ak sa bude chcieť pohnúť na jednotke. Dopredu namontujú samosvorný diferenciál z BMW E36 M3 a dozadu pre zmenu z M5. O rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy sa postará samostatná riadiaca jednotka.

Projekt Ahura: RX-7, AWD, 4-rotor, 1800 k, stačí?

Podvozok vychádza z Hoonicorna Kena Blocka

Ak sa pozriete na zavesenie, tak nápadne pripomína Hoonicorn Kena Blocka. Sériové z RX-7 muselo preč, ASD Performance upravili podvozok Hoonicorna tak, aby sedel do Mazdy RX-7. Rob ho ešte doladil a nechal vyrobiť. Je to skutočný šialenec, kvôli projektu Ahura sa naučil pracovať s AutoCADom a to len preto, že chcel dielo ASD Performance ešte viac prispôsobil RX-7! Navyše použil náboje kolies z Chevroletu Corvette ZR1. Na brzdenie použije 355 mm drážkované kotúče so 6 piestikovými strmeňmi.

Projekt Ahura: RX-7, AWD, 4-rotor, 1800 k, stačí?

Prepracované zavesenie nemá so sériovým nič spoločné

Podvozok vychádza z Hoonicorna Kena Block, zavesenie však doladili pre použitie v Mazde RX-7 a finálnu podobu mu dal autor projektu, Rob Dahm.

Štandardné šasi Mazdy RX-7 by takúto záťaž nezvládlo, a tak do auta musel rúrkový rám. Jeho úlohou je spevniť celé auto a samozrejme zvýšiť bezpečnosť. Najlepšie na tom je, že autorom rámu nie je žiadna firma z motoršportu, ale sám Rob Dahm. K bezpečnostnej výbave patria aj 5-bodové pásy a sedadlo s FIA homologáciou.

Projekt Ahura: RX-7, AWD, 4-rotor, 1800 k, stačí?

Projekt Ahure je unikátny, má sa stať najrýchlejším Wanklom, ale zároveň zostať použiteľný aj na bežných cestách.

Pri bodykite sa Rob inšpiroval dizajnom Rocket Bunny, akurát rozšírenie blatníkov nie je ku karosérii prinitované, ale tvorí jeden celok bez zbytočných ostrých hrán. Ahura je oproti sérii širšia o 22,8 cm a dlhšia o 20,3 cm. Výzoru a nepochybne i jazdným vlastnostiam prospejú 19 palcové disky Vossen so šírkou 10,5 palca.

Projekt Ahura má stanoviť nový rýchlostný rekord pre Wanklové motory, ktorý má hodnotu 389,46 km/h a zároveň byť použiteľný na bežných cestách.

Projekt Ahura je výnimočný, RX-7 a turbo 4-rotorom za prednou nápravou a pohonom všetkých kolies nebude špeciálom na okruh. Rob chce, aby sa autom dalo jazdiť aj po bežných amerických cestách. To by bol ale veľmi malý cieľ. Dahm mieri vyššie, na soľných pláňach Bonneville chce pokoriť rýchlostný rekord pre Wankle, ktorý už vyše 20 rokov drží Racing Beat s ich Mazdou RX-7 a má hodnotu 389,46 km/h. Auto zatiaľ nie je dokončené, to čo vidíte je aktuálny stav, ktorý dal Rob dokopy za tri týždne pred výstavou SEMA.

Zdroj: jalopnik.com