Karosériu má kvôli úspore hmotnosti vyrobenú z karbónového kompozitu a z karbónu sú „upečené“ dokonca i disky. Pod hranatým kabátom sa potom ukrýva nová batéria s pevným elektrolytom, ktorá podľa Nissanu prinesie nižšiu váhu, vyššiu kapacitu či rýchlejšie nabíjanie, na konkrétne čísla či detailné technické parametre ale zatiaľ nečakajte.

Nový Hyper Force je hlavnou hviezdou pätice konceptov predstavených v rámci výstavy Japan Mobility Show a šéf Nissanu Makoto Ušida k nim dodáva: „Všetkých päť dnes predstavených konceptov je symbolom našej budúcnosti a stelesňujú základného ducha odvahy robiť to, čo ostatní nerobia.“

Čo presne tým generálny riaditeľ Nissanu myslel, dokážeme vysvetliť len čiastočne, chápeme ale, že zatiaľ asi nechce a nemôže prezradiť viac.

K Nissanu Hyper Force Japonci dodávajú, že využíva systém individuálnej kontroly nad každým kolesom nazvaný e-4ORCE, má systémový výkon 1000 kW, teda 1360 koní a hromadu odkazov na predchádzajúce generácie modelov GT-R. Veď sa pozrite napríklad na zadné svetlá, línie strechy či zdigitalizovanú (rozpixelovanú) podobu predného loga.

Samozrejme, je to koncept, takže si Nissan mohol dovoliť tiež spojenie so svetom počítačových hier. Hyper Force má preto jazdné režimy GT a R (žmurk-žmurk), inak povedané Grand Touring a Racing a grafika palubnej dosky, prístrojových panelov či osvetlenia vzniklo v spolupráci s Polyphony Digital.

Interiér môžete rozsvietiť do červenej, modrej či iných obľúbených farieb, obrazovky okolo volantu vám zobrazia všetky mysliteľné parametre auta a jeho systémov a navyše sú pohyblivé, takže menia ergonómiu podľa potreby či aktuálneho nastavenia.

Sedadlá sú tiež z karbónu, skombinované so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, na palube je lidar, ale tiež rozšírená realita. Tá vám dovolí po zaparkovaní zahrať si v sedadle Hyper Force s pomocou helmy s virtuálnou realitou preteky v simulátore, samozrejme s využitím skutočného volantu a pedálov.

Naopak na skutočnom okruhu vám môže zobrazovací systém prilby premietnuť na dráhe pred vami takzvaného digitálneho ducha, ktorý zachytáva vašu predchádzajúcu najlepšiu jazdu, takže môžete pretekať sami proti sebe podobne, ako za volantom Gran Turisma.

Aj keď Nissan o prepojení konceptu Hyper Force s budúcou generáciou Nissanu GT-R R36 nič nehovorí, predpokladáme, že štúdia sériový model ovplyvní. Ťažko povedať, do akej miery a či len jeho dizajn alebo i kompletnú techniku. Ak by ale chystaná „Godzilla“ mala mať výkon viac ako 1000 koní, nehovoríme nie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 42 obrázkov

zdroj: Nissan