Slovensko musí stlačiť deficit HDP pod 3%. Preto od nás štát vyberá stále viac a viac peňazí.

Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií navrhoval zaviesť aj ďalšiu daň. Malo ísť o takzvanú cirkulačnú daň z automobilov. Každý, kto vlastní nejaký automobil, by teda musel platiť. Nový progresívny poplatok mali vodiči platiť každoročne. Inštitút navrhoval výšku od 10€ do 539€ v závislosti na výkone motora.

V súčasnosti takýto poplatok platia iba právnické osoby. Inštitút tvrdí, že cirkulačná daň by do štátneho rozpočtu priniesla 65,3 milióna €. Vyzeralo to zle. Cirkulačná daň však parlamentom neprešla. Do pozície záchrancu sa dostal minister financií, ktorý vyhlásil: „S plnou vážnosťou prehlasujem, že akýkoľvek typ cirkulačnej dane nebude zavádzaný plošne pre všetkých obyvateľov na Slovensku.“

Registračná daň postihne vozidlá kategórie L, M1 a niektoré N1. Zľavu na dani dostanú invalidi. Väčšinou pravdepodobne pôjde o 100€.

Cirkulačná daň nám už nehrozí. Registračný poplatok je skutočnosťou.

Všetci si však priplatíme za kúpu nového auta. Registrácia bude stáť viac. Ministerstvo však tvrdí, že Slováci nakupujú najčastejšie autá s výkonom menším ako 80 kW (109 k). Od 1. októbra budeme teda za každú prvú registráciu na Slovensku platiť. Nezáleží na tom či ide o  nové auto z predajne, alebo len o dovezenú jazdenku. Nové pravidlá postihnú kategórie vozidiel L, M1 a niektoré typy N1. Výnimku dostali zdravotne ťažko postihnutí občania, ktorí dostanú zľavu 50%. Štát im však odpustí najviac 100€. Táto 50% úľava teda platí tak maximálne na 1. kategóriu. Ďalej platí zľava 100€. Daň neplatí ani pre dvojkolesové vozidlá s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 45 km/h (kategória L1e).

Najnižší poplatok 161€ zaplatia majitelia vozidiel s výkonom od 80 kW (109 k) do 86 kW (117 k). Najvyššia kategória nad 254 kW (345 k) vytiahne z vreciek ľudí až 2997€. Spolu s novými poplatkami automobilky očakávajú pokles predaja. Ministerstvo financií to však nepripúšťa a argumentuje podobnými poplatkami v iných krajinách Európskej únie.

Slovensko musí stlačiť deficit HDP pod 3%. To je hlavný dôvod prečo vláda zavádza novú registračnú daň a ťahá od nás stále ďalšie peniaze prostredníctvom našich áut. Toto trestanie však nepostihne len „bohatých“ ľudí, ktorí nakupujú luxusné autá. Vďaka novinkám odovzdáme do štátneho rozpočtu 27 750 000€.

Prečítajte si aj: Registračná daň v 15 kategóriách.