Slovensko musí stlačiť deficit HDP pod 3%. Preto od nás štát vyberá stále viac a viac peňazí.

Slovensko musí stlačiť deficit HDP pod 3%. Preto od nás štát vyberá stále viac a viac peňazí.

Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií navrhoval zaviesť aj ďalšiu daň. Malo ísť o takzvanú cirkulačnú daň z automobilov. Každý, kto vlastní nejaký automobil, by teda musel platiť. Nový progresívny poplatok mali vodiči platiť každoročne. Inštitút navrhoval výšku od 10€ do 539€ v závislosti na výkone motora.

V súčasnosti takýto poplatok platia iba právnické osoby. Inštitút tvrdí, že cirkulačná daň by do štátneho rozpočtu priniesla 65,3 milióna €. Vyzeralo to zle. Cirkulačná daň však parlamentom neprešla. Do pozície záchrancu sa dostal minister financií, ktorý vyhlásil: „S plnou vážnosťou prehlasujem, že akýkoľvek typ cirkulačnej dane nebude zavádzaný plošne pre všetkých obyvateľov na Slovensku.“

Registračná daň postihne vozidlá kategórie L, M1 a niektoré N1. Zľavu na dani dostanú invalidi. Väčšinou pravdepodobne pôjde o 100€.
Cirkulačná daň nám už nehrozí. Registračný poplatok je skutočnosťou.

Cirkulačná daň nám už nehrozí. Registračný poplatok je skutočnosťou.

Všetci si však priplatíme za kúpu nového auta. Registrácia bude stáť viac. Ministerstvo však tvrdí, že Slováci nakupujú najčastejšie autá s výkonom menším ako 80 kW (109 k). Od 1. októbra budeme teda za každú prvú registráciu na Slovensku platiť. Nezáleží na tom či ide o  nové auto z predajne, alebo len o dovezenú jazdenku. Nové pravidlá postihnú kategórie vozidiel L, M1 a niektoré typy N1. Výnimku dostali zdravotne ťažko postihnutí občania, ktorí dostanú zľavu 50%. Štát im však odpustí najviac 100€. Táto 50% úľava teda platí tak maximálne na 1. kategóriu. Ďalej platí zľava 100€. Daň neplatí ani pre dvojkolesové vozidlá s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 45 km/h (kategória L1e).

Najnižší poplatok 161€ zaplatia majitelia vozidiel s výkonom od 80 kW (109 k) do 86 kW (117 k). Najvyššia kategória nad 254 kW (345 k) vytiahne z vreciek ľudí až 2997€. Spolu s novými poplatkami automobilky očakávajú pokles predaja. Ministerstvo financií to však nepripúšťa a argumentuje podobnými poplatkami v iných krajinách Európskej únie.

Slovensko musí stlačiť deficit HDP pod 3%. To je hlavný dôvod prečo vláda zavádza novú registračnú daň a ťahá od nás stále ďalšie peniaze prostredníctvom našich áut. Toto trestanie však nepostihne len „bohatých“ ľudí, ktorí nakupujú luxusné autá. Vďaka novinkám odovzdáme do štátneho rozpočtu 27 750 000€.

Prečítajte si aj: Registračná daň v 15 kategóriách.