@rvPotrebujem hlavne jazdit plynulo, a nie ze zo 70 mas 50, potom 70, potom 40, potom 60, potom 30, potom 50, atd.
Co napriklad robia v Cesku je, ze na vypadovke, kde nie je siroko daleko chodnik, dom, ani firmy, mas stale 50 a radar napriek tomu, ze tam uz mohla byt 70 ci 90.
@rvSi na hlavu alebo ano? Ma vobec s tebou zmysle diskutovat, ked tahas veci ad absurdum a pokusis sa vsetko, co poviem, prekrutit?
Faktom je, ze ak obce rozhoduju o u miestneni radarov, o maximalnej povolenej rychlosti, a maju z toho zisk, je to krasne prostredie na korupciu a buzeraciu. Ale ocividne tebe nevadi, ked uradny simel robi blbosti. Ty radsej chces urazat inych na internete pre pomasirovanie svojho ega.
A ano, nebudem dalej argumentovat, lebo nech ti tu napisem aj esej o dlzke 1-2 A4, argumenty a osobne skusenosti z Ceska kde som sa musel ukazat na spravnom konani a dokazat, ze 51km/h na tachometri v odchylkou +-3km/h na mojom aute nie je de jure pokutovatelne, ty stale budes mat v hlave obraz '20 rocnej cmudiacej rachotiny' a 'psiky zabijajuce, deti zrazuje, dochodcov ohrozujuce psychopaticke hovado' nech poviem cokolvek.
@BASvistTu sa ukáže kto je šofér a kto je len nebezpečný teoretický šoférsky tlčhuba. Plynulosť a správne osadené rýchlostné značky sú dôležité. V Čechách ich cestári z auta vyhadzujú náhodným spôsobom. Nieje v tom žiadna logika ani zámer, len rýchlostný chaos. Podobne sú rýchlostné značky osadené aj u nás. Je to česko-slovenska dopravná chaotická škola. Tam kde treba autá spomaliť idú rýchlo a tam kde môžu ísť rýchlejšie drbneme radar.
@PES_SkTOzaj alkohol? Posledných 10 rokov sa drží počet odhalených šoférov pod vplyvom na ± 0,8%, do toho sa rátajú aj cyklisti, ktorí tvoria cca 50% a niečo nad prichytených, ale ich podiel je minimálny. Ročne vykoná Polícia SR cca 1,7-1,8 milióna dychových skúšok, z toho cyklisti netvoria ani 75 tisíc. Motoristi pod vplyvom spôsobili 9,54% nehôd (1092 nehôd), cyklisti a kolobežkádi 0,95% nehôd (109 nehôd). Slovensko je, čo sa týka alkoholu v počte nehôd pod vplyvom na 3. mieste, s najmenším počtom nehôd v Európe, pred nami je už len Vatikán a San Marino, či niečo také podobné (vyjadrené v % nehôd).
@Jano_1987Pravdepodobne máš so slovenským alkoholom pravdu. Škoda že ako vždy neuvádzaš zdroj. Ale v jednom robíš chybu. Slovensko nemôžeš porovnať s celou EÚ, nedá sa to. Môžeš nás porovnať len s krajinami ktoré majú dopravnú nehodu definovanú rovnako ako Slovensko. Pre nás je etalón Rakúsko. Od nich sa pri poslednej novelizácii naši zákonodarcovia inšpirovali. Pravdepodobne aj Maďari to majú rovnako.
Ale skús porovnať počet dopravných nehôd s alkoholom v CZ so Slovenskom. Vyjdú ti hlúposti, lebo ich celkový počet dopravných nehôd je x násobne väčší než u nás. Prečo to tak je som vysvetľoval asi 100krát. Vždy zbytočne.
@Jano-NRZdroj je jednoduchý, správa Ministerstva vnútra SR o nehodovosti. Je verejne dostupná. Ako to to funguje s alkoholom za volantom som ti už 2x dosť rozsiahle vysvetľoval, nebudem to robiť 3x. Informácie o nehodovosti pre jednotlivé krajiny si vieš nájsť.
@Jano-NRZdroj je jednoduchý, správa Ministerstva vnútra SR o nehodovosti. Je verejne dostupná. Ako to to funguje s alkoholom za volantom som ti už 2x dosť rozsiahle vysvetľoval, nebudem to robiť 3x. Informácie o nehodovosti pre jednotlivé krajiny si vieš nájsť.
Mne sa stala taká usmevná vec na úsekovom radare. Keď som vošiel do úseku, kde tento radar meria, tak som nespustil oči z rýchlomera, počítal v duchu priemernú rýchlosť, lebo chvíľu bolo 47, chvíľu 51, a zrazu keď som prechádzal cez priechod, tak vedľa auta som si všimol chodcov, našťastie stihli prejsť. Ešteže som neprekročil maximálnu povolenú priemernú rýchlosť. To vie úžasne prispieť k bezpečnosti cestnej premávky.
@Mojkotak tak. Týždeň som jazdil v Turecku a nevidel som ani jeden ťukane. Za to vo Švajčiarsku, kde radar za radarom....rýchlosť 30 tak toľko ťukancov čo som videl za dva dni čo som tam bol, tak to som nechápal...... . A k tomu meraniu že samosprávy, tak to bude tak isto ako v čechách.... príklad z breclavi smerom na Hodonín. Inde človek môže letieť, ale tam, kde je už nič nie je ale ozaj nič nie je ani tak merajú a tabuľu 70-tky vytrepú až neviem kde..... a radar nastavený až ku koncu 70-tky, kde nachytajú skoro každého, lebo už nemá nikto nervy na to aby sa na rovnej ceste bez ničoho vliekol.....
@xxcako som pisal vyssie, ak nedokazes udrzat priemernu rychlost bez toho aby si stale pozeral na rychlomer a ohrozoval okolie, mal by si odovzdat vodicsky preukaz.. ja zijem v cesku a usekove merania su tu caste a nikdy som teda nemal problem ani s pokutou ani so zrazanim chodcov a ani nie som z tych blbcov co namiesto 50 idu radsej 40
@johannnNiekde bolo medializovane, ze uz posielali pokuty aj za +1 km/h. Nedokazem udrzat konstantnu priemernu rychlost bez pozerania na tachometer a kto tvrdi, ze to dokaze, klame. To je najlepsie, ked je clovek taky tupy, ze si ani neuvedomuje vlastnu tupost, ale ide poucovat inych :-)
Každý fanúšik radarizácie a boja proti cestným pyrátom by si mal ísť zajazdiť do Českej republiky. Aby vedel čomu fandí a čo ho čaká. Horšiu EÚ krajinu na šoférovanie ako je CZ nepoznám. Inšpirovať sa v doprave Českou republikou je ako napodobniť jedálniček hovnivála.
1/ vodiči by mali dodržiavať MPR, je na to zákon
2/ obce v čase zrušenia plošnej 60tky v meste na 50tku v 2008 sľubovali revíziu rýchlostných limitov, kde mali zmiznúť 40tky a na vhodných miestach mali pribudnúť 70tky, čo sa nestalo a stále tu strašia 40tky a tie 70tky nejak nepribudli. Je to už 17 rokov.
3/ radary majú svoj význam, ale záleží aj na samotnom prevedení zo strany obce, či ozaj budú tam, kde ich treba a nebude to prehnané zo strany mesta, kde sa bude polovať za účelom zisku a vytvárať nezmyselné situácie. Keďže aj je vedecky dokázané, že pokiaľ sa vyžaduje striktne dodržiavanie rýchlosti, šoféri sa venujú skôr tomu, aby neprekročili rýchlosť ako situácii okolo seba. Samozrejme aj šoféri by si mali uvedomiť, že by nemali prekračovať rýchlosť.
Vláda sa tým ani netají,dať do rúk radary MsP je pre nich prostriedkom navyšovania mestského rozpočtu.
Priblém je,že mestskí policajti neoplývajú inteligenciou,berú tam hocikoho( v NR pri prij.museli absolvovať diktát!!!- čo tak ešte napr.vyriešiť trojčlenku?).
Preto to ja osobne považujem za veľmi zlý nápad,pri ktorom MsP pod zámienkou bezpečnosti budú poľovať na vodičov tam,kde vyberú najviac.
Moja skúsenosť s MsP je veľmi negatívna a neverím,že v tomto prípade to bude inak.
Štát dá vypatlanému magorovi moc do rúk...
Inšpirovať sa Českom ? Po tom, ako sa schválilo, že príjem z pokút bude patriť obciam sa v každej zaprdenej dedinke objavil radar a fotí sa už od 52km/hod a väčšina ľudí namiesto kukana okolo seba kuká len na tachometer a podľa toho tá doprava aj vyzerá. Ďalšia vec je umiestnenie radarov - nie pred školami ale na konci obci, kde posledný dom je kilometer od značky obce....
@VladissssDopadne to ako čisté zderstvo :
https://www.topspeed.sk/novinky/mesto-namontovalo-70-radarov-zavaluje-vodicov-pokutam...
Osobne, až budú radary OZNAČENÉ ako v civilizovaných krajinách, napr Bosne a Hercegovine, som všetkými 20 ZA...
Ak nebudú radary aj na dlhých ROVINKACH, tak nech si to štát celé pojebbe, zníženie nehodovosti nedôjde.
Včera podvečer, nízke slnko ostro zboku, na 11- hodinách.
Pomerne hustá premávka, mojim smerom, idem cca 85-90, nemá zmysel predbiehať na pár km.
Ďaleko vpredu vidím oproti idúce, rovinka má priehlbiny, je síce PRERUŠOVANÁ čiara, občas sa auto stráca z horizontu , schová sa v nerovnosti.
Rozmýšľam, či tie svetlá sú také čínske, fejkove, lebo neskutočne občas blikaju, alebo ma chlap rozbité tlmiče, že mu skáču hore dole.
Vzdialenosť je asi kilometer, svetlá sa trasú stále viac, za mnou sa lepí Mazda, ktorá má super jazdné vlastnosti, povedal nejaký pako na YouTube a teraz sa všetci správajú ako nesvojpravni.
Dúfam, že nejdeš kkokkot predbiehať, nevidíš vpredu auto?
Pýtam sa v duchu.
P R E S N E vo chvíli, keď mi zaplo, dôvod trasenia svetiel oproti idúcho auta, Mazda za mnou vystrčila nos a začala predbiehať..
Za ňou ďalšie auto.
Uhybam úplne na krajnicu, už brzdim na tráve, nech to ten druhý idiot stihne a predbehne má, dávam polovičné brzdy, reku, ešte ma roztočí , prebleslo mi.
Neviem koľko, možno 3- 5 STOTÍN sekund po tomto sa prehnala oproti idúca Škoda Superb, absolútne bez brzdenia, odhadujem na 180+ .
Škoda, že nemám kameru, ale toto by som išiel zaniesť na políciu.
Mazda odbočuje o 3 km na benzínku, za ňou aj druhé auto.
Kuurwa.
Na idiotizmus za volantom..., na toto nepomôže žiaden radar.