K tomu sa pridružilo dokonalé počasie a množstvo divákov bažiacich po vôni spáleného benzínu a gúm...
Do zápolenia na cieľovej rovinke s meranou vzdialenosťou 304,8m (1000stôp) sa zapojilo celkovo 139 pretekárov rozdelených do troch základných kategórii – Autá Street, Autá Profi a Motocykle, v následnom delení do príslušných tried. Najrýchlejším na štyroch kolesách bol s časom 7,913 sek. Zsolt Jóba (1200 k Nissan GT-R35), ktorý uháňal v cieli rýchlosťou 228 km/h, spomedzi motorkárov najprestížnejšiu cenu bral do Rakúska Peter Seebacher na drag špeciáli BMW S1000RR nitro, ktorý si pripísal výsledok 7,261 a 248 km/h.
Promotér českého driftingového seriálu Zapal to! stanovil limit závodníkov v počte 30, ktorý sa v predregistrácii naplnil a štartová listina sľubovala už predom poriadnu nálož dymu. Tri desiatky driftovacích áut s výkonmi až cez 1000 koní priklincovali návštevníkov k sedačkám tribúny, ktorá práskala vo švíkoch. Najzdatnejším majstrom volantu a ovládania rozzúreného zadku sa ukázal byť Michal Reichert z Čiech, jazdiaci na 1100 koňovom BMW M3 E92 turbo, ktorý sa ďalšie stupienky víťazov posunul Tamása Magyara (HU) – 800 k „Terrorbenz“ a Filipa Vimpela (CZ) – BMW E46. Treba navyše spomenúť, že sa v silnej medzinárodnej konkurencii do TOP8 dostal aj Slovák Roman Porubiak pretekajúci na 700 koňovom Mercedese CLK.
Ako tomu býva zvykom na Power festoch – dynamické disciplíny boli aj tento krát doplnené o výstavu jedinečných áut v paddocku a divácky tiež obľúbené meranie dB audio sústav a výfukov. V aj pre divákov otvorenom, autami naplnenom depe sa ligotali disky, hrala hudba, duneli výfuky, piekla klobása a prehadzovali zničené pneumatiky. K tomu všetkému sa na cieľovej rovinke predviedla kuriózna ukážka tandemovej jazdy v šmyku auto vs.motokaskadér. Čo viac si môže želať petrolhead..? Tretie kolo šampionátu sa odjazdí 27.mája na letisku v Trenčíne.
Šprinty na 304,8m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá PROFI:
P1: Ivan Cích (Seat Ibiza turbo) SK
P2: Roman Kmeť (VW Golf 2 4x4 turbo) SK
P3: Karel Šavel (turbo monopost) SK
P4: Tibor Eötvös (Š1000MB 2.5VTEC) SK
P5: Stanislav Strečanský (Audi 80) SK
Autá STREET:
S0: Dalibor Hutník (Škoda 110R) SK
S1: Ľuboš Tóth (Seat Ibiza) SK
S2: Lukáš Janičík (Honda Civic turbo) SK
S3: Branislav Murár (VW Golf Mk2) SK
S4: Andrej Košarišťan (Audi TT RS) SK
S5: Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK
S6: Árpád Tichý (Fiat Bravo) SK
S7: Ľuboš Čelin (BMW 130xD) SK
Drift šprint: Miroslav Majo (BMW E30)
MOTOCYKLE:
M1: Petr Novák (Yamaha R6) ČR
M2: Ladislav Litavský (Honda CBR) SK
M3: Július Vágó (Suzuki GSX-R1000) SK
M4: Milan Muczka (Kawasaki) SK
M5: Stanislav Poživenec (Hayabusa turbo) SK
text & foto: Slovenská šprintérska asociácia, www.zrychlenie.sk