Najnovšie si Švédi zobrali 4 SUV. V prvom teste postavia predné kolesá na dosky s otočnými valčekmi, v druhom dajú dosky pod predné a zadné koleso na jednej strane. Oba prípady predstavujú situáciu, kde sú dve kolesá na čistom ľade a majú minimálnu trakciu, zvyšné dve na suchom betóne, kde je trakcia maximálna. Aby toho nebolo málo, rozjazd od áut sa očakáva nie na rovine, ale v slušnom stúpaní.

Prvý je vo videu Jeep Cherokee so systémom Active Drive II. Po drsnom variante Trailhawk je tým najlepším, čo v ňom môžete dostať. Automobilka je hrdá na výkony svojich áut v teréne a zakladá si na tom. Test ukázal, že vďaka pohonu 4x4 fakt oprávnene.

Druhým bol nový Nissan X-Trail. S hranatým predchodcom nemá veľa spoločného, a to nie len v dizajne. Systém pohonu s názvom All Mode 4x4i funguje v automatickom režime a po stlačení tlačidla vie napevno spojiť nápravy a rozdeliť silu medzi zadné a predné kolesá. V teste sa o prenos sily stará, pravdepodobne, automatika a v prípade minimálnej trakcie predných kolies vie celkom rýchlo preniesť silu na zadné kolesá. Ak sú ale dve ľavé kolesá bez trakcie, nastáva problém a Nissan sa nepohne ani v režime pevného rozdelenia sily medzi obe nápravy.

Tretím bol Volkswagen Tiguan so systémom Haldex 4. generácie. Aj tu nastala podobná situácia ako u X-Trailu. Tiguan ale pri časti, kde nemajú ľavé kolesá trakciu nakoniec vyšiel, no veľmi pomaly. Nastáva otázka, či by to v skutočnosti takto malo zmysel a stačilo by na zvládnutie strmšieho svahu.

Posledný adept je BMW X1 a na rozdiel od predchádzajúcich aut sú podložené zadné kolesá, nakoľko má BMW primárne zadný náhon. Systém xDrive nemá v tomto prípade najmenší problém s prenosom výkonu dopredu a zadné kolesá sa skoro vôbec nepretáčajú. Pri strate trakcie na ľavej polovici auta sa síce kolesá trochu pretočia, no X1 sa oproti Tiguanu dostane dopredu o moc rýchlejšie.

Čo poviete? Je tento test k niečomu dobrý alebo v praxi sa také nič nemôže stať a systémy sú na ostatné situácie dostačujúce ? Napíšte do diskusie.

zdroj: autoforum.cz