Veď áno, keď je na takú prácičku násobne väčší rozpočet, než má k dispozícii väčšina z nás pre podobnú prácu, to sa im to robí, však? :) Renovácia staršieho vozidla je vždy nákladnou a náročnou činnosťou. V poslednej dobe sa do tohto „biznisu“ snaží dostať množstvo nových firiem, ktorých výsledok je však veľakrát otázny. Ako sa s náročnou prácou popasoval priamo Seat?

Pre lakovanie použili až 15 litrov modrošedej farby, ktorá je podľa manažérov pripomienkou na prvé modely Seat 600.

Pri príležitosti 60 rokov od začiatku výroby malého Seatu 600 si v spoločnosti niekto povedal, že by to mohol byť správny marketingový krok. Technici teda zobrali starý typ 600, ktorý podľa informácii stál 25 rokov bez pohnutia. Motor s pohonom nájdeme teda vzadu. Takmer všetky modely od Seatu do začiatku 80. rokov totiž boli licenčnými automobilmi od Fiatu.

Reštaurovanie je náročný proces.

Až 1 500 hodín ručnej práce

Na vozidlo sa vrhlo takmer 30 ľudí, ktorí na ňom odviedli naozaj kus práce. Škoda, že Seat nedal k dispozícii tiež fotky v pôvodnom stave. Výsledok však stojí za to. Technici na ňom nechali viac ako 1 500 hodín svojej práce, čo je naozaj úctyhodné číslo.

Seat použil viac ako 1 000 nových dielov.

Konkrétny kúsok pochádza z roku 1965 a kúpila si ho súkromná osoba. Verzia s otvorenou strechou bola v domácej krajine veľmi populárna, a tak má aj tento kúsok sťahovaciu strechu. Počas renovácie použili viac ako 1 000 originálnych náhradných dielov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pre lakovanie použili až 15 litrov modrošedej farby, ktorá je podľa manažérov pripomienkou na prvé modely Seat 600. Z novej látky minuli 50 metrov štvorcových na čalúnenie interiéru. Volant a tlačidlo klaksónu zostali pôvodné, ručne ovládaná strecha bola samozrejme vynovená. Príbeh modelu 600 si zmapujeme v niektorej z ďalších článkov, zatiaľ sa pokochajte príbehom konkrétneho kúsku po jeho finálny výsledok. Podľa vedúceho tímu renovátorov je Seat 600 v ešte lepšom stave, ako vyšiel z továrne.