Dôstojný výkon aj dojazd

1,5-litrovému benzínovému motoru asistujú dva elektromotory s celkovým výkonom 135 kW (Boost) resp. 156 kW (Comfort Lite a Comfort). Ide o plug-in hybrid. Pohonné jednotky s autom hýbu, aj napriek vyššej hmotnosti (1665 kg resp. 1765 kg), naozaj dôstojne a nechýba výkonová rezerva pre krízové situácie v premávke, pri ktorých je nutné šliapnuť na plyn a „vystreliť z miesta“.

Čisto na elektrinu môže prejsť až 100 km a celkovo až 1350 km (WLTP). Palivová nádrž má objem 65 L. Jednosmerným prúdom (SOC) nabijete batériu už za 23 minút, striedavým približne za 3 hodiny. Udávaná kombinovaná spotreba sa pohybuje pod hranicou 5 L / 100 km. Vďaka týmto vlastnostiam môže ísť o ideálnu voľbu pre tých, ktorí doteraz preferovali naftové rodinné kombi, no v súčasnosti uvažujú o prechode na plug-in hybrid a nechcú robiť ústupky čo sa týka každodennej praktickosti.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 2 obrázkov

Prekvapivo inteligentné hlasové ovládanie

Ovládanie hlasom sa už dnes pomaly stáva štandardom. SEAL 6 nás milo prekvapil tým, že dokáže rozoznať, z ktorého sedadla hlasový pokyn prišiel. Ak si napr. vodič želá stiahnuť okno, tak sa okno stiahne na dverách vodiča. Ak tento pokyn vydá spolujazdec, okno sa stiahne na jeho dverách.

Moderný interiér vonia novotou

Čínske autá sú na slovenskom trhu ešte stále v plienkach. Staršie (najmä lacné) modely, ktoré neboli primárne určené pre európsky trh, vytvorili stereotyp, že interiéry čínskych áut smrdia ako lepidlo a nedá sa v nich vydržať. SEAL 6, ktorý má približne 100 km na odometri, vonia novotou úplne rovnako ako ktorékoľvek európske auto v rovnakej cenovej kategórii.

Celkovo interiér pôsobí sviežim a nadčasovým dojmom bez zbytočných dizajnových či ergonomických výstrelkov. Batožinový priestor s objemom 675 L (po sklopení sedadiel 1535 L) robí z auta ideálnu voľbu pre rodiny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Jazdný komfort

Interiér je v rámci kategórie veľmi slušne odhlučnený. Podvozok je však pomerne tuhý a naladený skôr na diaľnice a rovné okresky s kvalitným asfaltom. V žehlení mestských nerovností má isté medzery.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ceny a výbava

SEAL 6 DM-i Touring sa na slovenskom trhu predáva v troch stupňoch výbavy. Špeciálny lak na želanie je pre všetky stupne za príplatok 1100 €. V základe máte na výber bielu, modrú. čiernu a béžovú.

  • Boost - od 36 990 €
  • Comfort Lite - od 42 500 €
  • Comfort - od 43 500 €

Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú do konca roka 2025 a budú mať 6-ročnú záruku od výrobcu a 8-ročnú záruku na pohonný systém a batériu.

BYD