M8-čka patrí k najmladším autám automobilky. Predstavená bola len minulý rok v júni v 2-dverových verziách Coupe a Cabrio. My sme testovali letnejšiu verziu, teda bez strechy. Auto bolo vo vrcholovej verzii Competition, čo znamená, že pod kapotou bolo schovaných 625 koní (460 kW) a krútiaci moment až 750 Nm, ktoré produkuje 4,4-litrový bi-turbo motor V8. Aj vďaka pohonu všetkých kolies M xDrive zrýchli M8 Competition z nuly na sto za 3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h, no je každému jasné, že auto by zvládlo oveľa viac a rýchlosť je elektronicky obmedzená. Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic, ktorá ponúka niekoľko možností radenia. 

Ako som už spomenul, hnacia sila sa na vozovku prenáša prostredníctvom všetkých kolies, čo zabezpečuje systém pohonu 4x4 M xDrive. Ten spolu s aktívnym M diferenciálom poskytuje maximálnu trakciu a jazdnú stabilitu aj v zákrutách. M8 je primárne zadokolka a predný pohon sa pripája pomocou medzinápravovej spojky. Auto zároveň ponúka až 3 režimy pohonu: 4WD, 4WD Sport a 2WD, keď je auto čisto len zadokolka a predný pohon vôbec nepripája. M8 profituje aj z adaptívneho M podvozku, ktorý umožňuje nastaviť charakteristiku tlmičov. Okrem režimov Comfort a Sport je k dispozícii aj mód Sport+, ktorý auto prepne do najtvrdšieho nastavenia. BMW M8 je postavené na platforme CLAR, pričom vpredu využíva zavesenie McPherson zatiaľ čo vzadu sa nachádza viacprvkové zavesenie. 

6/6 hviezdičiek

Od BMW M8 Cabrio 4x4 test sa očakávala v prvom rade porážka M850i, no taký dobrý výsledok, ako M8 dosiahla, nás prekvapil. Získala totiž plný počet hviezdičiek s novým rekordným časom 5,72 sekundy, čím o dve stotiny poráža Jeep Wrangler Rubicon s uzamknutými diferákmi. Tento výsledok však majú do veľkej miery na svedomí naše nové valce. Tie sú totiž oproti predošlým výrazne znížené. Staré vysoké valce pri skúškach s trakciou na jednom kolese a do kríža auto príliš nadvihovali, a tak kolesá miestami nemali dostatok priľnavosti, čo sme mohli skvele vidieť aj pri 4x4 teste Porsche 911, ktoré vďaka tomu nezvládlo posledný test. Robil som menšiu analýzu na modeli M850i, ktorý sme vyskúšali ako na starých, tak aj na nových valcoch. Prvé tri/štyri skúšky dopadli s odchýlkou pár desatín sekundy, čo môžeme pripísať ľudskému faktoru, no pri posledných dvoch testoch bol rozdiel viac ako sekunda. Na nových valcoch sú tak autá rýchlejšie aj o 3 sekundy a aj vďaka tomu máme nového rekordmana. Pre M8 je to fantastický výsledok (M850i na rovnakých valcoch porazilo o 3,58 s), no dovolím si tvrdiť, že pri rovnakých podmienkach pre všetky autá by na prvenstvo nedosiahlo. Bohužiaľ, nemáme možnosť všetky staré 4x4 testy zopakovať na nových valcoch, a tak budú výsledné časy jemne skreslené. Avšak, najdôležitejší nie je výsledný čas, ale počet zvládnutých testov :)