Označiť novú 408 ako nafúknutú 308 môže nechcene znieť trochu hanlivo, ale nakoniec, je to pravda. Stojí totiž na základoch 308 a stále patrí do segmentu C, no minimálne svojou dĺžkou 4687 mm túto kategóriu prerastá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Baby Urus


Bočná silueta, proporcie zadnej časti, dizajnové prvky nad oknom batožinového priestoru, strih zadných svetiel či nafúknuté zadné blatníky, až veľmi nápadne pripomínajú práve Lamborghini Urus.

Proporčne mi 408 príde tvarovo veľmi podarená, moderná a skutočne zaujímavá. Dokonca ani čierne nelakované plastové diely mi nijak neprekážajú a nemám z nich pocit lacnoty, čo sa však nedá povedať o žiarovkových hmlovkách a cúvacích svetlách, ktoré sú pri tak peknom dizajne ako päsť na oko. Dvojfarebné 19“ disky skvelo dopĺňajú dynamický charakter auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér ohromí...


Sadám si na miesto vodiča a sám seba sa pýtam: ,,Je toto naozaj francúz?“ Čalúnenie je na dotyk mimoriadne príjemné a v kombinácii s alcantarovými časťami sedadiel, či kontrastným zeleným prešívaním umocňuje veľmi zmyselný dojem zo spracovania. Nastavujem si sedadlo a veľmi rýchlo si nájdem veľmi príjemnú polohu za volantom, ktorú som celý týždeň nemusel meniť. Z pohľadu ergonómie počas jazdy tu naozaj nie je čo vytknúť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tak typický prvok nízko položeného volantu a prístrojového displeja nad volantom mi vyhovuje za jazdy, no nie je úplne príjemný pri nastupovaní. 408 síce ponúka v rámci pamäťových sedadiel aj funkciu zjednodušeného nastupovania, kedy sedadlo posunie dozadu, no s volantom nepohne a napriek svojim tenučkým nohám a najnižšej polohe sedadla mi nízka poloha volantu mierne prekáža pri nastupovaní a vystupovaní. Pritom vyššie si ho už zodvihnúť nemôžem, pretože by som nevidel cez volant na celý obsah prístrojového displeja. Nie je to nijak zásadné, no elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia, ktorý by sa pri nastupovaní dvíhal, by som v tomto prípade uvítal napriek tomu, že v iných autách mám túto funkciu vypnutú.

Sedadlá, napriek svojim obmedzeným nastaveniam, mi úplne vyhovujú a dokonca aj dĺžku sedáku si viem upraviť tak, aby lepšie podopierali stehná. Nehovoriac o tom, že ponúkajú niekoľko druhov masáží, z ktorých síce úplne neodpadnete, no za veľkou väčšinou prémioviek s dvojnásobnou cenovkou nijak nezaostávajú.

... infotianment sklame


Desaťpalcový prístrojový panel pred vodičom poteší svojou jednoduchou a prehľadnou grafikou, príjemnou a bohatou konfigurovateľnosťou, no napríklad hlásenie cez pol displeja zakaždým, keď pustím stierače, mi celkom rýchlo začalo žrať nervy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aj multifunkčný 10-palcový stredový displej infotainmentu je veľmi dobre konfigurovateľný, dá sa tam nastaviť niekoľko domácich obrazoviek s rôzne naskladnými funkciami a rovnako sa dá personalizovať aj menší displej, kde sa dá dať niekoľko skratiek najčastejšie používaných funkcíí, no ovládanie vzduchotechniky je dosť nedoriešené. Viem mať na dosah naraz tri tlačidlá (dve na displeji a jedno hardvérové) ako skratku k ovládaniu ventilácie, no ani jedno nedokáže meniť teplotu. Ak nie som zrovna na domácej obrazovke, kde si nastavím, že chcem mať na kraji displeja nastavovanie teploty, tak jedným klikom neviem zmeniť teplotu. Ste v médiach? Teplotu nezmeníte. Sledujete navigáciu? Teplotu nezmeníte bez toho, aby ste odišli z pohľadu na mapu. Veľmi nešťastné a otravné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Príplatkový Focal Sound System zmierni vaše vrásky na čele svojim vysoko uspokojivým zvukovým prednesom, pre túto kategóriu vozidiel je to až výnimočne príjemný akustický zážitok.

Batožina, zadní pasažieri


454 litrov batožinového priestoru neznie oslnivo, no subjektívne mi kufor príde dostatočne priestranný, aj keď pod jeho dno sa aj vďaka audiosystému už toho veľa nezmestí. Delenie sedadiel v pomere 60:40 síce zamrzí, no ich jednoduché ovládanie z kufra poteší rovnako ako aj uši, sieťky a upevňovacie gumy po stranách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Priestor pred kolenami na zadných sedadlách je na segment C rovnako štedrý ako dĺžka sedákov, no nízko uložené hlavové opierky budú skôr opierky na lopatky ako na hlavu. A keď ich vysuniete do najvyššej polohy, stále nebudú dostatočne vysoko pre 180 centimetrov vysokú posádku. Poviete si, že nevadí, veď vzadu vozíme len deti, lenže tie opierky dosť prekážajú aj operadlu detskej sedačku. Na tej mojej som musel znížiť hlavovú opierku s bočnou oporou, aby sa vošla pod hlavovú opierku sedadla v aute. V opačnom prípade by bol uhol operadla detskej sedačky príliš kolmo práve kvôli nie úplne dobre vyriešeným opierkam zadných sedadiel. Rovnako aj ISOFIX je nezmyselne hlboko zapustený pod otváracím zipsom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Komfort ako sa patrí

 

Už prvé metre vo mne zanechávajú mimoriadne príjemný dojem z jazdy. Ten podvozok je fantastický. Nielenže skvelo filtruje nerovnosti na úrovni tlmenia, no zároveň je tlmenie mimoriadne tiché a nijak nerušivé. Toto je podvozok, ktorý chcete v aute na každý deň. Okrem toho, že dobre funguje, skvelo filtruje aj hluk od kolies. Tu niet čo dodať, podvozok obstál s vyznamenaním. Rovnako dobre je na tom aj odhlučnenie od náporu vetra, veď pri 130 je v kabíne hluk s intenzizou len 64,1 db, čo je veľmi pekný údaj.

Každodenná jazda s 408 je preto mimoriadne príjemná a ani diaľničné tempo vám komfort na palube nepokazí. Mimochodom motor v takých chvíľach točí 2200 otáčok za minútu, no akusticky ho vôbec nevnímate.

Dynamika v rozpore s dizajnom


V rukách som mal aktuálne najsilnejšiu verziu novej 408. To znamená 1,6-litrový benzínový štvorvalec spriahnutý s elektromotorom a systémový výkon 225 koní a 360 Nm, ktoré prenáša 8-stupňová automatická prevodovka na predné kolesá. Samotný spaľovací agregát produkuje 180 koní a 250 Nm, elektromotor má 110 koní a 320 Nm. Maximálna rýchlosť činí 233 km/h a v čisto elektrickom režime vás auto pustí k hranici 135 km/h. To sú slušné údaje, ktoré vyvolávajú nejaké očakávania a musím uznať, že papierových 7,8 sekundy z miesta na stovku nevyzerá zle. Lenže realita nie je úplne podľa očakávania. Nemôžem povedať, že by bola 408 slabá, ale čakal som pocitovo lepší zážitok, najmä s ohľadom na dizajn a fakt, že som mal v rukách najsilnejšiu verziu.

Ekonomika jazdy

 

Vstavaná batéria hybridného systému má kapacitu 12,4 kWh, čo má podľa Peugeotu vystačiť na 63 kilometrov v elektrickom režime. Maximum, čo sa mi podarilo, bolo 52 kilometrov. V prípade plug-in hybridných áut robíme test spotreby, takzvaný trimix, ktorý zahŕňa jazdu mestom, okreskami, stúpaním, klesaním a dvakrát diaľnicu. Prvýkrát s plne nabitou batériou, druhýkrát s vybitou. V prvom prípade mi vyšla priemerná spotreba 3,9 litra na 100 kilometrov, v druhom prípade 6,3 litra na 100 km.

A čo povedať záverom?


Novú 408 kúpite od 31 990 eur, za tieto peniaze ale dostanete len 1,2-litrový trojvalec. Ak chcete diesel, na tento model rovno zabudnite. Ak potrebujete štvorvalec, tak jedine ako hybrid a to buď s jedna-šestkou s výkonom 180 koní alebo testovanú verziu naladenú na 225 koní, ktorá vás vyjde na 49 490 eur.

Napriek tomu, že ma sklamal infotainment, čiastočne tiež zadné sedadlá a presvedčivá nie je ani jazdná dynamika s ohľadom na uvádzaný systémový výkon, musím uznať, že Peugeot 408 je veľmi príjemné auto na každý deň. Ohúri komfortom, prívetivým dizajnom a skutočne prepracovaným a sympatickým interiérom pripomínajúcim autá luxusného segmentu.

Peugeot 408 GT 1.6 Hybrid 225k e-EAT8:

PLUSY:

+ Kvalita interiéru
+ Ergonómia kabíny
+ Príjemný jazdný dojem
+ Pohodlný a tichý podvozok
+ Akustický komfort
+ Audiosystém Focal
+ Dizajn

 

 

 

 

     

MÍNUSY:

- Jazdná dynamika
- Ovládanie vzduchotechniky
- Praktickosť zadných sedadiel
- Absencia funkcie HOLD