Moderné ekologické myšlienky doháňajú zabehnutý automobilový priemysel niekedy až do absurdných situácií. Keďže spaľovanie benzínu a nafty zabíja všetko živé, ekológovia sa nás snažia presvedčiť, že elektromobily sú našou svetlou budúcnosťou. Nikoho pritom nezaujíma odkiaľ sa energia v akumulátoroch berie. To by sme však mohli ignorovať. Veľmi malý dojazd však prehliadnuť nemožno. Našťastie francúzska spoločnosť EP Tender má riešenie.

Elektromobil s prívesným vozíkom bude vyzerať presne takto.

Čo takto si z elektromobilu urobiť hybrid s prívesným vozíkom? Áno, Francúzi ponúkajú presne toto riešenie v boji proti krátkemu dojazdu. Za auto si treba zapriahnuť generátor, ktorý opäť spaľuje len benzín.

 

Firma zobrala motor z indického lacného vozidla Tata Nano, pridala mu plastovú karosériu so svetlami, dve kolesá a bielu farbu. Motor má objem 0,6 litra a dodáva výkon 22,1 kW (30 k). Systém monitoruje úroveň nabitia batérií. Ak poklesne pod určitú úroveň, elektronika naštartuje generátor a začne sa nabíjanie.

Elektromobily najviac doplácajú na svoju vysokú cenu a krátky dojazd. Ešteže im na pomoc môžu prísť spaľovacie motory.

Na propagačnom videu je vozík zapojený na Renault Zoe, no jeho použitie je možné v prípade všetkých elektromobilov. Výrobca však udáva, že najprv je nutné upraviť softvér samotného auta tak, aby umožňoval nabíjanie akumulátorov aj počas jazdy.

 

Na jednu nádrž dokáže centrála predĺžiť dojazd až o 560 km. V tomto prípade by bol elektromobil konečne použiteľný. Jazdiť všade s prívesným vozíkom je ale dosť otravné. EP Tender si však verí, pretože údajne pripravuje aj verziu s objemom 0,9 litra a s výkonom 34,6 kW (47 k), ktorá pravdepodobne zvládne nabiť akumulátory o niečo rýchlejšie.

 

Ak sa bojíte cúvania s prívesným vozíkom, tak v tomto prípade to nie je potrebné. Francúzi mu namontovali pomocné vysúvacie kolieska, ktoré pomôžu pri zaradenej spiatočke. Šikovné riešenie, len ktovie či sa ujme.

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Výrobcovia po novom zmenšujú palivové nádrže. Prečo?