Ultima Evolution

Ultima Evolution nahrádza staršiu Ultimu GTR

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Držte si klobúky, prichádza Ultima Evolution. Najsilnejšia verzia má až 1020 k a v zrýchlení potrápi nejeden supercar.

Nová Ultima Evolution  vychádza z rovnakého dizajnu, ako doteraz vyrábaná Ultima GTR a otvorená verzia Can-Am. Akurát vylepšili kopec vecí, napríklad pevnejšie šasi, presnejšie diely, kvalitnejšia farba a lakovanie, optimalizovaná ergonómia, LED svetlá, viac karbónových dielov, vylepšená aerodynamika, kvalitnejší interiér... Je toho veľa a musíme uznať, že chlapci v Ultime sa snažili.

Ultima Evolution

Nebude chýbať ani otvorená Ultima Evolution Convertible

Všetko je to fajn, ale nesmieme zabudnúť na jednu vec, ktorou je Ultima výnimočná, pomer výkonu k hmotnosti. Do stredu Evolution montujú Chevrolet V8, najmenší a najslabší 6,2 l poskytne 350 k, zatiaľ čo najsilnejší 6,8 l kompresorom prepĺňaný až 1020 k. Spolu majú v ponuke až 15 výkonových stupňov. Auto pritom váži len 950 kg, to robí neuveriteľných vyše 1070 k na tonu!

Ultima Evolution

Najsilnejší V8 s výkonom 1020 k

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V najsilnejšej verzii 1 200 k

Ultima Evolution potrápi nejeden supercar, v najsilnejšej 1020 k verzii zvládne zrýchlenie na 96 km/h (60 mph) za šialených 2,3 s, na 160 km/h (100 mph) je za 4,9 s a štvrť míle dá za 9,2 s. Ani slabšia verzia s výkonom 480 k nie je žiadne orezávatko,  veď na 96 km/h zrýchli za 3,1 s a 160 km/h zvládne za 6,4 s. Inými slovami Ultima Evolution je dôstojným nástupcom GTR.

Ultima Evolution

Interiér Evolution nezaprie pôvod v Ultime GTR

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Ultima GTR teda patrí histórii, jej miesto zaujala Ultima Evolution. Športiak ponúkajú buď ako kitcar, ktorý si môžete zložiť doma v garáži, alebo ako kompletné auto. Cena pritom nie je veľmi vysoká, za základný kompletne postavený model Evolution chcú  65 995 libier, čo je v prepočte 91 215 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Ultima Evolution Coupe

Vonkajšie rozmery: d = 4000 mm, š = 1850 mm, v = 1070 mm
Druh pohonu: Zadný
Zdvihový objem: 6800 ccm
Počet valcov / ventilov: V8 / 16
Maximálny výkon: 1020 k
Maximálna rýchlosť: 386 km/h obmedzená sprevodovaním
Zrýchlenie 0 - 96 km/h (60 mph): 2,3 s
Zrýchlenie 0 - 160 km/h (100 mph): 4,9 s
Zrýchlenie 0 - 241 km/h (150 mph): 8,9 s
Zrýchlenie 48 - 112 km/h (30 - 70 mph): 1,5 s
Zrýchlenie a brzdenie 0 - 160 - 0 km/h: 8,8 s
Štvrť míle: 9,2 s, rýchlosť v cieli 251 km/h
Prevodovka: Porsche 6-stupňová manuálna
Hmotnosť: 950 kg
Brzdy: Vŕtané vetrané kotúče s priemerom 322 mm, 4-piestikové strmene AP Racing na všetkých kolesách
Podvozok: Dvojíte trojuholníkové ramená vpredu i vzadu
Rozmery kolies: Kované jednodielne disky vpredu 9x18", vzadu 13,5x18"
Pneumatiky: Michelin PS2 vpredu 245/35 ZR18, vzadu 335/30 ZR18 
Rázvor: 2560 mm
Cena: od 91 215 eur