Príbeh tohto Transitu sa začal v spojení s „nepodareným“ supercarom Jaguar XJ220. Auto, ktoré malo byť tým najlepším na svete, začalo ako atmosférická V12 a 4-kolka. Jaguar však zistil, že by to bolo príliš drahé a ťažké, a tak sa rozhodli, že škrtnú polovicu valcov, pridajú dve turbá a zrušia pohon predných kolies. To naštvalo kopec zákazníkov, ktorí odstúpili od objednávky a požadovali naspäť zálohu, ktorú už zaplatili. Jaguar XJ220 bol síce najrýchlejším autom sveta vo svojej dobe, ale automobilka ich nepredala toľko, koľko by si predstavovala.

Na prvý pohľad obyčajná dodávka

Motor pre supercar stavala spoločnosť TWR. Vychádzali z toho, čo už existovalo. Kúpili práva na motor Austin Rover V64V, ktorý poháňal špeciál skupiny B, MG Metro. Prepracovali ho tak, aby zvládol prepĺňanie dvoma turbami, zvýšili objem a výsledok označili ako JV6. V6 s 550 k a 644 Nm bola hotová skôr ako šasi, a motor museli niekde testovať. Potrebovali auto, kam by pohonné ústrojenstvo vpratali. Prvé, čo našli, bol Ford Transit, biela dodávka, ktorá nebude pútať pozornosť.

Ford Transit však poháňa motor Jaguaru XJ220

Transit jazdil od roku 1989, testoval, zbieral údaje, ale nevedel zatáčať. Mal stále prednú nápravu z pôvodnej dodávky a bol strašne nedotáčavý. To však nevadilo, testovali motor a tam im jazda rovno stačila. V roku 1992 predstavili produkčný Jaguar XJ220 a úloha Transitu skončila. Nejaký čas ešte slúžil ako sprievodné vozidlo tímu Benetton F1 a potom už len chátral na dvore TWR.

Transit mal skončiť na šrotovisku

Dodávku znova objavil Don Law, zakladateľ spoločnosti Don Law Racing, ktorá sa špecializuje na Jaguar XJ220. Najprv si myslel, že to je len mýtus, ale keď videl Ford Transit na dvore TWR, tak vedel, že ho musí mať. Avšak spočiatku mu ho nechceli predať. TWR už nemalo žiadne motory pre XJ220, a tak si vymysleli historku. Spomína Justin Law, Donov syn: „Museli sme ho mať. Vedeli sme, že TWR už nemá motory pre XJ220, a tak sme vymysleli historku, že jeden nutne potrebujeme. V TWR si spomenuli, že ešte jeden majú v dodávke na dvore. Sľúbili sme im, že s dodávkou nebudeme jazdiť, motor vymontujeme a dáme ju zošrotovať. Ale prvé, čo sme urobili, bol kompletný servis a plyn na podlahe na ceste A50.“

Sériová predná náprava stále robila problémy, v Don Law Racing ju teda upravili. Namontovali tam kolesá z XJ220, tak isto aj predné brzdy vymenili za tie zo supercaru. Stále to bolo príliš mäkké, a tak dopredu putoval podvozok Penske a dozadu Öhlins. Ešte zdvihli výkon na 650 k a v roku 2013 zlepšili svoj čas na festivale rýchlosti v Goodwoode o 2,5 s. Transit zrýchľoval na stovku už predtým za menej ako 5 s, teraz sa toto číslo blíži k 4 s a nemá problém prekonať topspeed 274 km/h (170 mph).

Motor sa skrýva tu

Je to stále dodávka, Justin Law ho párkrát použil na sťahovanie: „Dvakrát som toto auto použil na sťahovanie, vozil som v ňom kreslá, stoličky a psa.“ To ale nie je hlavný účel dodávky. Justin s ním chce aj ďalej jazdiť na okruhoch a robiť nervy majiteľom supercarov. Plánuje znížiť hmotnosť, pridať nejaké kone a hovorí, že prekonať 300 km/h je reálne.