Ako funguje autonómne auto? Pre základný pohyb a orientáciu využíva pokrytie družicovým signálom GPS (Global Positioning System). Tento poskytuje užívateľom polohu s maximálnou presnosťou na +/-3 metre. Navigáciam táto presnosť postačuje, ale autu? Pri tejto NEpresnosti orientácie sú kolízie garantované, keďže sa jedná o nepresnosť šírky jazdného pruhu. Preto sú nutné ďalšie pomocné zariadenia. Pre presnejšiu orientáciu používa samostatné auto bez vodiča ďalšie snímače. Napríklad klasické radary a moderné lasery. Radar vyšle štandardne impulz s istou frekvenciou. Následne ráta čas a zachytáva signál s touto frekvenciou. Vďaka tomuto vie, kde asi a ako ďaleko sa nachádza prekážka. Laser používa rovnakú metodiku. Je však podstatne presnejší a rýchlejší.

 

Google

Google a jeho bohatstvo

 

Google má fantastické mapy, čo je kľúčová vlastnosť správneho orientovania. Disponuje naozaj všetkým, čím vôbec disponovať môže. Čo všetko vlastne Google vie? Obsahuje štandardné databázy miest, ulíc, námestí, podnikov, no podstate vie všetko a ešte viac. Následne vďaka satelitným snímkam vie, akú takú polohu cesty a budov. No a vďaka Google Street View je ešte presnejší. Toto je materiál nevyhnutný na orientáciu robota.

 

 

Robot sa musí vedieť nielen orientovať, ale aj vnímať okolie. Snímače poskytujú dynamický záznam okolia. Tento záznam musí byť aj správne vyhodnotený. Robot musí vedieť vyrátať, či sa stihne zaradiť, alebo nie. Taktiež musí rátať, že ho zrazu prekvapí cyklista, alebo chodec. Stáva sa aj, že na križovatke bez značenia vodič poruší predpis. Robot s touto možnosťou ráta a naozaj sa vie zachovať?

 

Robot Boss najrýchlejší v premávke - ľudia čo ho navrhli robia pre Google

 

 

Dynamický obraz v 3D poskytuje laserový snímač. Ten vysiela a zachytáva signál v 360 stupňoch okolo auta. Tento druh snímania je naozaj jasná budúcnosť.

 

Vo videu Kalifornsky guvernér vysvetluje názor vlády na technológiu.

 

Budúcnosť je takmer istá. Roboty poskytnú bezpečnosť a plynulosť premávky. Koho bude vina v prípade nehody? Áno je to vodič. Keďže systém len pomáha a nezastupuje, tak musí byť pod stálou triezvou kontrolou. Nemožno očakávať, že za prípadnú nehodu budeme môcť hádzať vinu na techniku...