Toyota Celica nie je bežným autom. Nikdy ani nebola, aj keď pochádza od najväčšej automobilky sveta. Prvý zraz majiteľov špecifického športiaku Celica bol veľkým krokom do neznáma. Miroslav Bóry, zakladateľ klubu a organizátor, ale všetkých účastníkov prekvapil. Jeho víziou je vytvoriť tradíciu v organizovaní stretnutí pre majiteľov a fanúšikov vždy v inom regióne Slovenska, aby nik nebol ukrátený a nenamietal kvôli vzdialenosti.

Je to síce už nejaký piatok, čo sa na východe Slovenska konal historicky prvý celoslovenský zraz zameraný výhradne na typ Toyotu Celica. Akciu prišli podporiť majitelia z rôznych kútov Slovenska, ale i zahraničia. Celkovo sa dostavilo 42 kusov športiaku Celica vo viacerých generáciách. Organizátori pre návštevníkov pripravili zaujímavý program a naviac, podarilo sa im "nemožné", po rokoch vybaviť pre konanie akcie košické letisko! Klobúk dole páni.

Organizátori pre 42 posádok pripravili bohatý program. Okrem iného sa podujatie konalo aj na košickom letisku. Nebýva už zvykom, aby tam kompetentní povolili takúto akciu...

Celicu 7. generácie krásne dopĺňajú 2 biele Celicy 5. generácie s mrkačkami. V pozadí s okrúhlymi svetlami 6.generácia. 

Prvý deň akcie bol skôr zameraný na oficiality. Bolo potrebné sa zaregistrovať a následne organizátori pripravili ochutnávku vína vo Veľkej Tŕni. Na druhý deň ráno začínala prvá súťažná disciplína. Orientačné preteky z maličkej obce, do hotela v centre Košíc. Trasa merala približne 65 km a mala 2 stanoviská. Na nich účastníci odpovedať na vopred pripravené otázky. Víťazkou tejto disciplíny sa stala Alexandra Michňová, jazdiaca na 7. generácii Toyota Celica.

Popoludní boli na košickom letisku pripravené ďalšie disciplíny. Šprint na 400m vyhral Marcel Svíčka s Toyota Celica GT4. Ten so svojou „Cecilkou“ vyhral i disciplínu Pílič zrazu, o najhlučnejší výfuk. Nie tak úplne klasický slalom vyhral Slavomír Tirpak na Toyote Celice piatej generácie. Preteky head to head pozostávali z kombinácie šprintu a slalomu a spiatočnou cestou jazdci absolvovali tiež šprint a slalom – prvenstvo v tejto disciplíne získal Michal Medelsky s Celicou siedmej generácie v najsilnejšej atmosférickej sériovej verzii so 141 kW.

Spestrením súťažného dňa bola exhibícia Reného Alexandra a jeho Toyoty GT86 so swapom motora 2JZ z Toyoty Supra! Niektorí účastníci zrazu si pritom mohli do tohto masakra sadnúť ako spolujazdci a René ich po letisku celkom svižne a hlavne bokom previezol. :)

V roku 2017 sa už teraz môžu fanúšikovia značky tešiť na druhé pokračovanie, tentokrát v regióne západného Slovenska. Rok 2017 bude zaujímavý pre Celica Club aj na medzinárodnej úrovni. V Prahe sa má konať európsky zraz v dňoch 17. – 20. 08. Pan European Celica Meeting.

Zdroj a video: CSS