Japonci si aj za minulý rok udržali pozíciu globálneho automobilového lídra. Toyota vlani dodala zákazníkom 9 483 137 osobných automobilov a 824 258 vozidiel značky Lexus, celkovo preto po celom svete predala 10 307 395 áut. Len samotná luxusná divízia zvýšila medziročne svoje dodávky o 31,8 percenta.

Veľký úspech si Toyota pripísala nielen v Európe, ale bodovala i na domácom trhu. Spolu s Lexusom predala Japoncom 1,67 milióna áut, to je nárast v porovnaní s rokom 2022 o 29,8 percenta. Zvyšných 8,64 milióna vozidiel išlo na export (+ 4,3 %).

Spolu s dcérskymi značkami viac ako 11,2 milióna áut

Len pre úplnosť musíme dodať, že výsledky koncernu sú v skutočnosti ešte o niečo lepšie. Nezahŕňajú totiž predaje dcérskej značky Daihatsu, ktorá klientom dodala v roku 2023 až 790 441 áut (+ 3,2 %) a tiež značky Hino, ktorá vyexpedovala 135 203 vozidiel (- 9,8 %).

Ak dáme dohromady všetky automobilky, teda Toyotu, Lexus, Daihatsu a Hino, dostaneme sa na číslo 11 233 039. To je v porovnaní s rokom 2022 opäť nárast o 7,2 percenta.

Ak vás zaujíma podiel jednotlivých typov pohonov, vedzte, že Toyota a Lexus predali 3,42 milióna konvenčných hybridov (+ 31 %), 26 859 mild-hybridov (+ 494,2 %), 124 755 plug-in hybridov (+ 38,1 %), 104 018 elektromobilov (+ 325,2 %) a len 3391 kusov vodíkovej limuzíny Mirai.

zdroj: Toyota