Audi ukázalo v Ženeve ďalší koncept typu Q8 (ten prvý sme videli v Detroite). Značka tak naznačuje podobu veľkého SUV, ktoré by malo prísť do sériovej výroby budúci rok. Audi Q8 sport concept prináša mnohé zaujímavé riešenia, napríklad 48V mild-hybridnú technológiu a elektrický kompresor pre motor V6 3,0 TFSI. Práve v jednoduchých 48V hybridoch vidia výrobcovia budúcnosť spaľovacích jednotiek.

Elektromotor má výkon 20 kW (27 koní),170 Nm a slúži aj ako štartér. Q8 sport concept využíva mild-hybridnú technológiu s napätím 48V.

Koncept vyzerá ako typické Audi s konzervatívnym vzhľadom

Mild-hybridný pohon (mHEV) kombinuje elektromotor s benzínovou jednotkou V6 3.0 TFSI s elektricky poháňaným kompresorom. Výkon sústavy je 350 kW (476 koní) a maximálny krútiaci moment má hodnotu 700 Nm. Vďaka tomu dokáže na stovku akcelerovať za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 275 km/h. Audi sa chváli aj dojazdom až 1200 km pri 85 litrovej nádrži. Hybridná technológia dokáže ušetriť cca 1 liter paliva na 100 km.


Elektromotor má výkon 20 kW (27 koní), 170 Nm a slúži aj ako štartér. Q8 sport concept využíva mild-hybridnú technológiu s napätím 48V. Lítiovo-iónová batéria má kapacitu 0,9 kWh a leží pod podlahou batožinového priestoru. Q8 umožňuje pomalú jazdu s vypnutým spaľovacím motorom, rovnako ako manévrovanie a parkovanie.

Audi ukazuje budúcnosť spaľovacích pohonných jednotiek v podobe 48V mild-hybridu a elektro kompresora

Elektricky poháňaný kompresor (EAV) zabezpečuje prepĺňanie motora V6 s objemom 3,0 litra v nízkych otáčkach. Vo vyšších pracujú dve turbodúchadlá. Vďaka tomu by mal byť minimalizovaný čas oneskorenia pri stlačení plynu. Malý elektromotor dokáže roztočiť koleso kompresora za menej ako 250 milisekúnd na 70 000 otáčok za minútu. Toto riešenie poznáme už z SUV SQ7.


„Pohon Audi Q8 sport concept predstavuje dôležitý krok pre optimalizáciu efektivity a environmentálnych vlastností veľkosériových modelov. Spojenie technológie mildhybrid a motora TFSI vytvára nové meradlo pre syntézu elektromobility a spaľovacieho motora. Túto kombináciu budeme v budúcnosti vidieť v mnohých modeloch Audi,“ hovorí Rupert Stadler, predseda predstavenstva Audi.

Kokpit Audi Q8 je v znamení displejov

Krútiaci moment putuje na všetky kolesá cez 8-stupňovú prevodovku. Koncept prináša aj pneumatické pruženie s reguláciou charakteristiky tlmičov. Okrem toho sa dá svetlá výška nastavovať v piatich stupňoch v rozpätí 90 milimetrov.


Audi Q8 sport concept má na dĺžku 5,02 metra a rázvor dlhý presné 3 metre. Na šírku má až 2,05 metra a na výšku 1,70 metra. Na veľké 23“ idú pneumatiky s rozmerom 305/35 R23. O spomaľovanie veľkého SUV sa starajú keramické brzdové kotúče s priemerom 420 mm.


Technické materiály v interiéri kontrastujú s mäkkými povrchmi. Ako poťahový materiál sedadiel slúži kombinácia z kože Feinnappa a kože Nubuk, obidve v pastelovej striebornej farbe. V kokpite nájdeme veľké dotykové monitory, doplnené prístrojovým štítom Audi virtual cockpit a  head-up displejom. Tvorcovia dotiahli myšlienku eliminácie tlačidiel do extrému. Automobilka tvrdí, že napriek splývajúcej línii strechy majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii dostatočnú vnútornú výšku. Batožinový priestor má objem 630 litrov.

HYBRIDNÝ KONCEPT AUDI Q8 NAZNAČUJE, ČO PRÍDE NA TRH UŽ BUDÚCI ROK

HYBRIDNÝ KONCEPT AUDI Q8 NAZNAČUJE, ČO ...

Audi sa, podobne ako jeho prémioví súperi, už dlhšiu dobu veľmi úspešne vezie na vlne záujmu o SUV. Ľudia sú doslova ...

10. 01.
AUTOSALÓN ŽENEVA 2017: PREHĽAD NOVINIEK

AUTOSALÓN ŽENEVA 2017: PREHĽAD NOVINIEK

Ženevský autosalón otvorí brány 87. ročníka už zajtra. Prvé dva dni budú venované primárne novinárom. Od 9. marca ...

06. 03.