Po ohlásení odchodu Audi zo sveta prototypov LMP1 a hlavne z Le Mans sa vyskytlo množstvo otáznikov o tom, ktoré motoršportové aktivity ostanú nedotknuté. Našťastie ďalšie škrty už nenastali. Paradoxne, vo veľkom propagovaná Formula E ako vrchol pyramídy značky je to najpomalšie, čo vypúšťajú na okruhy. Naopak, najrýchlejšie je DTM. No neprajné hlasy hovoria, že nemecká séria je pre Audi nepodstatná a majú sa vrátiť do Le Mans.

Pohľad na túto krásavicu mi pripomína to, aký som rád za to, že som fanúšik motoršportu a nie napríklad futbalu. Myslím, že ak ste muž, tak pri pohľade na futbalistu nebudete pociťovať príťažlivosť :)

Do Le Mans by sa mohli vrátiť, ale DTM má pre ingolstatdskú automobilku takisto obrovský význam. Ide pre ňu o domáci trh a preteky DTM sú mimoriadne obľúbené nielen v Nemecku. Marketingovo ide o skvelú príležitosť, pretože do DTM prichádzajú nové pravidlá. Autá museli postaviť viac náročné na jazdu (to hovoria snáď všetci). Menej aerodynamiky, viac výkonu, mäkšie pneumatiky a upravený systém DRS.

 

Ako sa na nové regulácie pripravilo Audi? Po prvýkrát vyvíjali pretekársky špeciál spolu so sériovou RS5. Snáď sa to prejaví aj na športovosti a surovosti modelov RS. Zo 4,0 motora V8 vydolovali viac ako 500 koní a napriek menšiemu prítlaku by malo byť nové auto rýchlejšie ako jeho úspešný predchodca. Nová RS5 DTM má jasný cieľ. Priniesť tituly Audi, ktoré vyhralo v posledných rokoch najviac pretekov, ale na titul v hodnotení jazdcov im to od roku 2013 nestačilo.