Každé luxusnejšie auto má v príplatkovej výbave aj lepší audiosystém s viac reproduktormi a zosilňovačom. Množstvo káblov, ktoré vedú k reproduktorom, samotné reproduktory, zosilňovač a iné súčiastky však zvyšujú hmotnosť vozidla. Continental chce dať reproduktorom zbohom. V koncepčnom interiéri auta predstavili ozvučenie bez reproduktorov.

So zvyšujúcou sa hmotnosťou vozidiel prichádzajú aj negatíva a okrem znižovania hmotnosti na karosérii a v pohonnom trakte môžu výrobcovia znižovať hmotnosť aj v interiéri.

Bežný audiosystém má váži približne 15 kg, zatiaľ čo skúšobný systém od Continentalu až neuveriteľne len 1 kg.

Continental má riešenie - auto bez reproduktorov. Technici neplánujú, aby sme jazdili bez hudby. Miesto ťažkých reproduktorov však môžu konštruktéri na ozvučenie použiť aj celé plochy interiérov vozidiel.

Na generovanie zvuku môžu výrobcovia použiť výplne dverí, stĺpikov alebo samotnú stropnicu. Na skúšobnom vozidle tak Continental nainštaloval niekoľko aktívnych členov, ktoré dokážu vibráciami vyrobiť efekt zvuku. Dokonca aj sedadlá dokážu takto generovať zvuk.

Systém pomocou aktuátorov takzvane rozozvučí špeciálny materiál miesto výplní dverí, stĺpikov alebo stropnice.

Samozrejme, asi každému hneď napadne, ako kvalitne už len môžu hrať tapacíre dverí alebo stĺpikov? Continental tvrdí, že to nebude na úkor kvality a upozorňujú najmä na úsporu hmotnosti. Bežný audiosystém má približne 15 kg, zatiaľ čo skúšobný systém od Continentalu len 1 kg. Technológia je síce ešte „v plienkach“, ako nápad to neznie zle. Čo si o podobnej technológii myslíte vy? Otázkou zostáva životnosť materiálu, obzvlášť v dnešnej dobe, keď už aj novým autám veľmi nepríjemne vŕzga interiér.