Na autosalóne v Ženeve ukázali prvý singapurský hypercar, ktorý nesie meno Vanda Electrics Dendrobium. Hypercar pomenovali podľa rodu orchideí Dendrobium, ktorými sa dizajnéri inšpirovali. V novinke by ste márne hľadali spaľovací motor, na pohon používa len elektromotory. Vanda Electrics to myslí s hypercarom vážne, preto spojili sily s tímom Williams F1.

Vanda Electrics Dendrobium je prvým singapurským hypercarom, navyše elektrickým. Vzniká v spolupráci s tímom Williams F1, mal by dosiahnuť topspeed 320 km/h a zrýchlenie na 96 km/h za 2,7 s.

Z partnerstva Williamsu a Vanda Electrics vzišla elektrická pohonná jednotka, no tá stále nemá finálnu podobu. Hypercar budú poháňať dva elektromotory, jeden vpredu a ďalší vzadu. Prvý elektromotor bude cez jednostupňovú prevodovku a diferenciál hnať predné kolesá, zatiaľ čo druhý v kombinácii s viacstupňovou prevodovkou s diferenciálom bude posielať silu na zadné kolesá. Výsledkom bude 1000 k, topspeed 320 km/h a zrýchlenie na 96 km/h (60 mph) za 2,7 s. Žiaľ, o batériách a dojazde nepadlo ani slovo.

Vo Vanda Electrics Dendrobium má prsty aj Williams F1

Šéfka exekutívy Vanda Electrics, Larissa Tanová, hovorí: „Dendrobium je kulmináciou sna. Náš dizajnérsky tím má skice elektrického hypercaru na svojich doskách od polovice 90-tych rokov, ale bola to píliš futuristická vízia. Ako elektrické technológie napredovali, mohli sme sa k našej vízii vrátiť, keď sme začali revolučnú stratégiu e-mobility. Načasovanie je konečne správne, aby sme prišli s hypercarom.“

Dendrobium je prvý hypercar zo Singapuru

Dendrobium dizajnom vyčnieva z radu, zaujmú hlavne zadné LED svetlá, ktoré umiestnili naprieč celým zadným krídlom. Ostatné technológie sú na úrovni súčasných hypercarov. Spomeňme napríklad karbónové panely karosérie upevnené na kompozitnom monokoku alebo karbón-keramické brzdy. Aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, pohrali sa aj s aero balíkom, použili aerodynamicky tvarovanú podlahu, dvojitý difúzor, splitter, či veľké krídlo. Vanda Electrics hovorí, že ak bude elektrický hypercar v Ženeve pozitívne prijatý, produkciu by mohli spustiť v roku 2020.

Aerodynamika využíva veľké krídlo a dvojitý difúzor

Zdroj: carscoops.com

AKÝ JE RECEPT NA HYPERCAR NOVEJ GENERÁCIE?

Doba kraľovania súčasných hypercarov je už zrátaná, ani svätá trojica v podobe Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche ...

26. 01.