Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
McLaren 720S je vo všetkom lepší ako predchodca. Napríklad pri návrhu monokoku Monocage II využili poznatky, ktoré nadobudli pri hypercare McLaren P1.

Základom supercaru je nový Monocage II. Monokok, pri návrhu ktorého využili skúsenosti z hypercaru McLaren P1. Oproti pôvodnému Monocell do nového monokoku zahrnuli aj vrchnú časť kabíny a strechu. Inžinieri znížili prahy pre lepšie nastupovanie a zúžili stĺpiky, čím zabezpečili lepší výhľad, napríklad použili presklený C-stĺpik. Najväčšou zmenu prešli dvere, tie uchytili ako pri pretekárskom špeciáli, navyše to vymysleli tak, že pri otvorení potrebujú menej miesta ako to bolo u predchodcu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Za monokok umiestnili 4,0 litrový twin-turbo V8 a 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Pri vývoji motora vychádzali z pohonnej jednotky 650S, ale nový je lepší. Zmenili a vylepšili až 41 % vnútorných častí motora. Napríklad z hliníka odliali piesty, ojnice i kľukový hriadeľ. Nové sú aj turbá, počet vstrekovačov zdvojnásobili, 720S ich má 16. Dosiahli výkon 720 k pri 7000 ot, preto označenie 720S. Krútiaci moment má 770 Nm v rozsahu 5500 až 6500 ot. Prevodovku tiež vylepšili, sústredili sa na rýchlejšie radenie smerom hore i dole.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Nový supercar McLaren 720S poháňa 4,0 l twin-turbo V8 so 720 k, kde oproti predchodcovi zmenili 41 % vnútorných dielov motora.

McLaren 720S má suchú hmotnosť 1283 kg, to je o 18 kg menej ako predchodca. Vďaka nižšej hmotnosti a vyššiemu výkonu je rýchlejší. Na 96 km/h (60 mph)  zrýchli za 2,8 s, na 200 km/h za 7,8 s, štvrť míle pokorí za 10,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 341 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Inžinieri sa pohrali aj s podvozkom. Navrhli nové hliníkové ramená, ktorými ušetrili až 16 kg neodpruženej hmotnosti. Pre lepšie jazdné vlastnosti upravili geometriu. Prvýkrát nasadili softvér McLaren Proactive Chassis Control II (PCC II). Ten využíva 12 pridaných senzorov, napríklad akcelerometer na každom kolese, alebo dva tlakové senzory v každom tlmiči. Dopredu obuli Pirelli PZero Corsa so šírkou 245 mm na 19“ disky a dozadu pneu široké 305 mm na 20“ disky. Supercar zastavujú karbón-keramické 6-piestikové brzdy s priemerom 390 mm vpredu a 380 mm vzadu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Supercar prichádza aj s novým elektronickým kokpitom, prístrojový displej zobrazuje všetky dôležité informácie o aute ako otáčky, rýchlosť, teploty alebo stav paliva. Ďalší 8“ displej slúži na ovládanie rádia, klimatizácie, či navigácie. McLaren 720S budú predávať v troch výbavách: Standard, Luxury a Performance. Zákazník si bude môcť vybrať kožu alebo Alcantaru, tlačidlá a ovládače potom z hliníka alebo karbónu. Hornú časť dverí, ktorá tvorí strechu vyrábajú zo skla, pre teplejšie klimatické podmienky nahradia sklo karbónom alebo lakovaním na želanie zákazníka. McLaren si za 720S vypýta 208 600 libier, čo je približne 238 000 eur.

Zdroj: evo.co.uk