Sharp prišiel s prvým konceptom podobného auta už vlani, dal mu meno LDK+ a predstavil ho ako dodávku so 65-palcovou obrazovkou a solárnymi panelmi, ktorá mala byť „predĺženou obývačkou“.

Druhá aktuálne odhalená štúdia dostala prekvapivo identické označenie, má trochu menšie rozmery, tradičnejšie tvary, predovšetkým ale vyzerá ako automobil, ktorý je oveľa bližšie sériovej výrobe.

Zdieľané know-how

Sharp je samozrejme jedna z najznámejších japonských značiek spotrebnej elektroniky, aj keď jej meno asi malo o niečo väčšiu váhu pred rokom 1989, keď sa k nám občas dostali jej produkty spoza železnej opony a konkurencia nebola taká rozsiahla, ako je tomu dnes.

Ako sme už naznačili, japonský elektronický gigant nezačínal od nuly. Svoje pôsobenie v automobilovom sektore opiera o výskum, vývoj a produkčné kapacity Foxconnu, presnejšie povedané LDK+ stojí na technických základoch taiwanského konceptu Model A.

Do výroby nemusí mať ďaleko

Prítomnosť klasických vonkajších spätných zrkadiel, relatívne bežných kolies či kľučiek dverí naznačuje, že vozidlo skutočne nemusí mať ďaleko k produkcii, na aute však chýba (minimálne na jednej strane) klasický B-stĺpik a je preto otázne, ako by takáto konštrukcia zvládala bočné i frontálne nárazové testy.

Pochopiteľne by sa o zachovanie torznej tuhosti a pohltenie nárazovej energie postaral v podlahe umiestnený batériový modul, keďže pred sebou máte elektromobil. Sharp v každom prípade o pohone, respektíve detailoch elektromotora či akumulátora neprezradil žiadne detaily, tie si zrejme necháva na svetovú premiéru na Japan Mobility Show.

Variabilný interiér podobný salóniku

Pohľad do interiéru odhaľuje otočné sedadlo vodiča a lavicu pre vzadu sediacich posunutú až k zadnému čelu, čo síce minimalizuje objem batožinového priestoru, predpokladáme ale, že bude nastaviteľná v pozdĺžnom smere a toto jej jedna z možností, ako v z auta vytvoriť salónik či obývací priestor s ambientným osvetlením.

Nový Sharp využíva softwarovú i hardwarovú platformu AIoT, ktorá autu dovoľuje prepojenie s domácimi spotrebičmi, teda napríklad s klimatizáciou či práčkou. Rozhranie zároveň využíva umelú inteligenciu, ktorá sa učí zvykom užívateľa a jeho preferencie zohľadňuje v nastavení i celkovom chovaní.

Systém V2H dokáže nielen obojsmerne využívať prenos elektrickej energie, ale dokáže tiež spolupracovať s rezidenčnou fotovoltikou a ostrovnými batériovými paketmi. Sharp zatiaľ neprezradil či a kedy spustí výrobu, ale Foxconn už potvrdil, že jeho Model A vyrazí na cesty v roku 2027. V tom čase by teoreticky mohla byť pripravená aj odvodená japonská verzia.

zdroj: Sharp