S uvedením na európsky trh a tiež v Európe vyrobeného čínskeho crossoveru Leapmotor B10 by konglomerát Stellantis mohol uviesť na trh prvý elektromobil kompletne vyvinutý v Číne pod značkou Opel.
S odvolaním na svoje vysokopostavené zdroje vnútri koncernu Stellantis o tomto neobvyklom kroku informuje nemecká stránka Automobilwoche. „Rozhodnutie zatiaľ nepadlo, ale bola by to zaujímavá príležitosť ponúknuť dobre vybavený a cenovo dostupný elektrický model v triede SUV, segmentu C,“ informoval kolegov nemenovaný zdroj.
Výrazne lacnejší ako Grandland
B10 je 4,51 metra dlhý automobil s rázvorom 2735 milimetrov, elektromotorom s výkonom 217 koní a menšou z dvoch dostupných batérií (s kapacitou 56,2 kWh a dojazdom 361 km) už má dokonca slovenské ceny. Predáva sa v akcii od 28 990 eur a v prípade využitia značkového financovania dokonca za 27 490 eur.
Naproti tomu nepatrne väčší Opel Grandland Electric s motorom naladeným na 213 koní, ale tiež akumulátorom s kapacitou 73 kWh, stojí v akcii najmenej 42 490 eur, pri využití financovania 40 990 eur. To je o 13 500 eur viac!
Dokonca lacnejší ako výrazne menšia Frontera
A lepšie to nedopadne, ani keď porovnáte s Grandlandom drahšiu B10 s väčšou batériou s kapacitou 67,1 kWh a dojazdom 435 kilometrov – štartuje len o kúsok vyššie, s cenovkou 31 990 eur, čo je stále o 10 500 eur menej.
Ešte horšie z porovnania vychádza menšia Frontera Electric (4,38 metra, 113 koní) s väčšou 54-kWh batériou – napriek horším číslam je stále drahšia, v akcii stojí najmenej 28 990 eur. Aj z tohto bleskového porovnania je zrejmé, že už Leapmotor s vlastným logom má šancu zaujať. A teraz si predstavte, že naň narazíte v predajni Opelu, o jeho pôvode nemáte šajnu a predajcom sa podarí udržať jeho ceny na podobnej úrovni.
Nepripomína vám trochu zľahka deformované SUV od Porsche?
Opel to nepotvrdil, ale ani nepoprel!
O možnosti preznačkovať Leapmotor B10 na Opel ako prvé informovali francúzske noviny Les Echos, ktoré sa odvolali na dva zdroje tiež oboznámené s touto záležitosťou. Automobilwoche aj preto oslovil automobilku, aby sa k tomu vyjadrila, hovorkyňa Opelu však bola nekompromisná. „K špekuláciám sa nevyjadrujeme,“ oznámila stroho.
Produkcia B10 bude naplno spustená v španielskej Zaragoze v priebehu budúceho roka, v továrni, z ktorej vychádzajú mnohé známe modely. Vyrába sa tu Opel Corsa, Opel Mokka i Citroën C3 Aircross.
Stellantis sa tým vyhne dodatočnému clu
Zaradenie Leapmotoru B10 na európske linky koncernu pravdepodobne zodvihne mzdové náklady, čínska firma čiastočne vlastnená Stellantisom sa tým však vyhne dodatočne zavedeným sankčným clám na elektromobily. To sa pre značku Leapmotor v súčasnosti pohybuje na úrovni 20,7 percenta, ktoré je nutné pripočítať k paušálnemu 10-percentnému dovoznému clu EÚ na čínske produkty.
So spomínanou cenou (teda ak nebude rásť) má Leapmotor veľkú šancu kradnúť zákazníkov momentálne dominantným elektromobilom na európskom trhu, ako je Volkswagen ID.4, Škoda Elroq či Kia EV3. Kanibalizovanie na predajoch spomínaných Opelov je tiež prakticky nevyhnutná.
Range Extender na obzore
Leapmotor by mohol ďalej zvýšiť šance u zákazníkov druhým chystaným prevedením, elektromobilom doplneným spaľovacím motorom, ktorý bude slúžiť len na predĺženie dojazdu. K nemu technické detaily zatiaľ chýbajú a nie je tiež jasné, či sa bude rovnako ako základné prevedenie vyrábať v Španielsku.
Len dodávame, že profit by z preznačkovaného čínskeho auta mohol mať i Leapmotor, ktorý v Európe nepredviedol žiadne veľké predaje. Od januára do septembra sa značke podarilo predať len asi 16 500 áut, z toho necelých 9000 kusov malého modelu T03, zvyšok tvorí kompaktný crossover C10.
zdroj: Automobilwoche

















































