Čínska novinka, ktorú do Európy pritiahol materský koncern Stellantis, bude zapadať do medzery medzi malým mestským elektrickým mini T03 a novým crossoverom B10.
Práve s druhým menovaným modelom hatchback B05 zdieľa techniku, presnejšie povedané „päťka“ je v zásade len nižšia (alebo konvenčnejšia, ak chcete) karosárska verzia.
Ambiciózna Čína
Šéf automobilky Leapmotor, Zhu Jiangming, na rovinu a neskromne hovorí, že ich strategickým cieľom je ovládnutie európskej nižšej strednej triedy. Pokúsi sa o to klasickým päťdverovým hatchbackom s dĺžkou 4430 mm, šírkou 1880 mm, výškou 1520 mm a rázvorom náprav 2735 milimetrov.
Automobilka do tejto chvíle nepotvrdila technické detaily B05, ale s veľkou pravdepodobnosťou je pod karosériou ukryté to isté, čo poháňa vpred model B10.
Technika zhodná s B10
Crossover je postavený na platforme Leap 3.5 a využíva trakčné batérie s kapacitou buď 52,6 alebo 67,1 kilowatthodiny. Zvýšenému modelu akumulátory umožňujú dojazd 361, respektíve 434 kilometrov. V prípade hatchbacku s lepšou aerodynamikou a nižšou hmotnosťou by to mohlo byť na úrovni 380 až 450 km.
Obe baterky podporujú nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW, rýchlejším jednosmerným nabíjaním systémy auta zvládnu výkon 168 kW.
V Číne sa tento model bude predávať ako Lafa 5.
So zaujímavou cenou?
Vyvýšený model má prednú nápravu poháňanú elektromotorom s výkonom 218 koní a krútiacim momentom 240 Nm, ktorý mu stačí na akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd a najvyššiu rýchlosť 170 km/h. Hatchback na tom bude s rovnakými výkonmi minimálne pri zrýchlení o niečo lepšie.
Presné ceny zatiaľ nepoznáme, ale Leapmotor B05 má ísť po krku Volkswagenu ID.3, ktorý aktuálne na slovenskom trhu stojí minimálne 31 tisíc eur. Berte to len ako neoverené číslo, ale čínsky hatchback by mohol začínať na hranici 27 až 28 tisíc eur.
zdroj: Leapmotor