Ochrana dospelých
Spoločný projekt čínskeho koncernu Changan a japonskej Mazdy sa nemá za čo hanbiť. Skôr naopak. V ochrane dospelých auto získalo nadpriemerných 93 percent bodov a v zásade sa dá o ňom povedať, že nemá slabé miesta.
V rámci niekoľkých čiastkových výsledkov zaznamenali senzory nepatrne zvýšené hodnoty nad ideálnou hranicou, žiadny z nich však neprekračuje čísla spadajúce do hodnotenia „adekvátny“.
Ochrana detí
Prakticky na chlp rovnaký výsledok, pokiaľ ide o získané body – opäť 93 percent! V tomto prípade je však výsledok ešte lepší, pretože všetky sledované partie figurín ostali v najbezpečnejšom, teda zelenom poli.
Tých pár drobných strát ide na konto faktu, ktorý Euro NCAP považuje za dôležitý, pre zákazníkov ale v zásade nie je zásadný – ide napríklad o fakt, že na prednom sedadle spolujazdca a zadnom prostrednom sedadle by sa nemali používať podsedáky.
Čo konzorcium naopak oceňuje, je priama detekcia detí, takže auto vás pri vystupovaní upozorní, aby ste na ne nezabudli.
Ochrana chodcov
Pri ochrane iných účastníkov cestnej premávky Mazda dopadla veľmi slušne, pokiaľ ide o pohltenie časti energie druhého auta. O niečo horšie 6e dopadla pri zrážke s chodcami či cyklistami, ale výsledok nie je ani vyslovene zlý.
Auto získalo 74 percent bodov, pričom riziková je predná hrana kapoty, samozrejme predné stĺpiky, stredná časť nárazníka, svetlá a dokonca horná hrana predných blatníkov.
Asistenčné systémy
Pokiaľ ide o detekciu chodcov, cyklistov či iných automobilov v premávke a systémy na odvrátenie nehôd či zníženiu rizika zranenia, 6e získala 77 percent bodov.
Podstatné je, že Mazda vyslovene nezlyhala v žiadnom testovanom scenári, aj keď niektoré reakcie mohli byť (povedzme) rýchlejšie či výraznejšie. Týka sa to napríklad pri detekcii protiidúceho auta a automatickej aktivácie bŕzd či schopnosti jemnejšie udržať vozidlo v jazdnom pruhu. Podstatné však je – a to si zapamätajte – vo všeobecnosti ide o veľmi bezpečný model.
zdroj: Euro NCAP
















































