McLaren vyrobil 375-ty a posledný kus P1. S ním končí aj produkcia výnimočného hypercaru, ktorá uzatvára kapitolu jedného z najlepších áut, aké sa kedy dostali na cesty. Ďalšie McLareny P1 už z výrobnej linky nezídu, dokončia iba niekoľko rozpracovaných McLarenov P1 GTR, čo stihnú začiatkom budúceho roka.

McLaren ukončil výrobu hypercaru P1

Ďalší McLaren P1 už nebude, automobilka vyrobila posledný kus z limitovanej 375 kusovej série.

Hovorca automobilky Wayne Bruce povedal, že nemáme čakať ďalšie McLareny P1, nevyrobia ani iné karosárske verzie, ako napríklad roadster alebo P1 GTR, ktorý by mohol jazdiť v cestnej premávke. Keď dokončia posledný McLaren P1 GTR, linku definitívne zavrú. Automobilka nechystá ani nástupcu hypercaru, potvrdil to CEO Mike Flewitt: „McLaren P1 sa etabloval ako ikona a akékoľvek auto, ktoré by pokračovalo v línii Ultimate Series, by muselo byť dôstojným nástupcom, teda v tomto prípade priniesť významný krok dopredu v technológiách a výkone. O budúcnosti sme v tejto fáze nerozhodli.“

McLaren P1 mal byť spirituálnym nástupcom legendárneho McLarenu F1. Koncept po prvýkrát ukázali v roku 2012 na autosalóne v Paríži a produkčný kus v Ženeve nasledujúci rok. Hypercar navrhli okolo karbónového monokoku, použili hybridný 3,8 litrový twin-turbo V8, 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, všetko samozrejme z produkcie McLarenu. Pohonná jednotka ponúkla 916 k a 900 Nm, v reči výkonnostných parametrov to je stovka za 2,8 s, dvestovka za 6,8 s, tristovka za 16,5 s a topspeed 350 km/h (elektronicky obmedzený). Automobilka obmedzila produkcia na 375 kusov pre zákazníkov, okrem toho postavili 21 prototypov a predprodukčných áut.

McLaren P1 v číslach

Vyrobené kusy:

13 x experimentálny prototyp

5 x validačný prototyp

3 x predprodukčné auto

375 x produkčné auto

Čas výroby: 800 hodín
Počet ľudí pri výrobe auta: 105
Množstvo farby: 5 - 8 l základnej farby (v závislosti na farbe), 8 - 9 l laku
Doba lakovania: max. 5 dní v závislosti na špecifikácii
Najobľúbenejšia farba: Volcano Yellow
Dĺžka testovacích jázd: 620 000 km
Globálne rozdelenie:

Severná a Južná Amerika - 34%

Európa - 26%

Stredný Východ a Afrika - 13%

Ázia a Pacifik - 27%

Zdroj: autoblog.com, tlačová správa