McLaren F1 GTR vyhral v roku 1995 24-hodinovku v Le Mans a zapísal sa do histórie motoršportu. Automobilka sa inšpirovala legendou a pripravila nové GTR, tentoraz McLaren P1 GTR. Bez obmedzenia pravidlami cestnej premávky mohli vytvoriť ešte extrémnejší a nekompromisnejší stroj. McLaren P1 GTR je určený len na okruh a začnú ho vyrábať v roku 2015, hneď ako dokončia sériu 375 cestných P1.

McLaren P1 GTR je doma na okruhoch. Pohonná jednotka s výkonom 1000 k a technológie z Formuly 1 dostávajú auto na ešte vyššiu úroveň.

Nový špeciál postavili v McLaren Special Operations, kde ho budú aj servisovať a prevádzkovať. Tím neúnavne pracoval, aby P1 GTR bol ultimátny okruhový predátor. Výkon hybridnej pohonnej jednotky s 3,8 litrovým twin-turbo V8 zvýšili na 1000 koní. Špeciálne pre toto auto vyvinuli výfuk z titánovej zliatiny. Pridali tlačidlo na predbiehanie Push-to-Pass, ktoré pracuje na princípe ERS vo Formule 1. Dozadu umiestnili veľké napevno namontované krídlo so systémom DRS odvodeným z F1. Spätné zrkadlá presunuli na A stĺpik, pilot na ne lepšie vidí a navyše zmenšujú aerodynamický odpor. Nezabudli ani na pretekársky podvozok a ľahké 19-palcové disky s centrálnou maticou.

Domovom McLarenu P1 GTR je okruh

Interiér McLarenu P1 GTR pripomína Formulu 1. Kraľuje mu volant inšpirovaný tým z McLarenu MP4-23, s ktorým Lewis Hamilton získal majstrovský titul v roku 2008. Podobne ako v F1, aj na nový volant umiestnili všetko, čo pilot potrebuje počas jazdy, vrátane DRS a Push-to-Pass tlačidiel. Pretekár môže jednoducho meniť režimy a nastavenia jednotlivých systémov auta bez toho, aby dal ruky dole z volantu. Interiér sa nevyhol odľahčovaniu, vytvorili ho v karbónom duchu a navrhli so zreteľom na pohodlie jazdca. Nevynechali ani 6-bodové bezpečnostné pásy a napevno namontovanú karbónovú škrupinu. Sedelo vyrobia majiteľovi na mieru a umiestnia spolu s ním do optimálnej polohy. Jediným „luxusným“ prvkom, ktorý jazdcovi doprajú je klimatizácia.

Centrom kokpitu je volant inšpirovaný majstrovským McLarenom MP4-23. Jediný „luxusný“ prvok, ktorý do kabíny namontujú je klimatizácia.

McLaren už stihol P1 GTR otestovať na trati v Bahrajne, kde  skúšali auto v čiernom lakovaní. To je kombináciou farby Carbon Black a nelakovaných karbónových dielov. Automobilka hovorí, že testy dopadli výborne a dosiahli to, čo predpokladali, navyše v mnohých prípadoch P1 GTR predčil očakávania.

Majitelia McLarenu P1 GTR budú zaradení do jazdeckého programu s podujatiami na najlepších okruhoch sveta

McLaren P1 GTR si budú môcť kúpiť len majitelia McLarenu P1. Automobilka ich zaradí do jazdeckého programu McLaren P1 GTR, kde budú mať k dispozícii pretekársky simulátor tímu, či trénerov, ktorí pomáhali jazdcom F1. Budú si môcť natrénovať jazdu v aute ešte predtým ako prídu na trať. McLaren pre nich pripraví aj sériu podujatí na najlepších svetových okruhoch spolu s plnou podporou na tímu. Koľko to stojí? Za McLaren P1  GTR spolu s jazdeckým programom zákazník zaplatí 1,98 milióna libier, v prepočte 2,5 milióna eur.