Prvá Panamera bola tak trochu dizajnovým šokom (podobne ako generácia 911 996). Druhá generácia však priniesla o poznanie krajšie proporcie zadnej časti. Porsche sa však už od začiatku netajilo, že prinesie aj ďalšiu karosársku verziu Sport Turismo. Tá vychádza z konceptu s rovnomenným názvom. Výstavnú premiéru si odbije na autosalóne v Ženeve už o pár dní.

Zaujme však zadné aktívne krídlo, ktoré má v tomto segmente premiéru. Spojler pracuje v troch režimoch a dokáže vyvinúť prítlak 50 kg. V rýchlostiach do 170 km/h má krídlo uhol natočenia -7°. Vo vyššom tempe sa vysunie do uhla +1° a zlepšuje stabilitu zadnej nápravy.

Panamera Sport Turismo vychádza z rovnomenného konceptu z roku 2012

Porsche Panamera Sport Turismo má v podstate elegantnú karosériu kombi (alebo shooting-brake ak chcete). Vďaka tomu majú pasažieri na zadných sedadlách viac miesta nad hlavou (oproti sedanu). Dozadu môžete dokonca posadiť troch ľudí, no samotná automobilka uvádza, že auto je koncepcie 4+1 a stredné miesto vzadu je len núdzové. Tiež ponúka len 4-miestny interiér so zadnými elektricky ovládateľnými kreslami.


Napriek tomu, že batožinový priestor má slušný objem 520 /1390 litrov (hybrid 425/1295 litrov) väčšina majiteľov si kúpi toto auto kvôli kráse a nie praktickému využitiu. Zadné sedačky sa dajú sklopiť v pomere 40/20/40. Kufor prináša aj praktické riešenia v podobe uchytených a zádržných systémov ako sú koľajnice, či háčiky.

 

Sport Turismo prináša takmer rovnaké rozmery ako sedan, teda 5049 mm na dĺžku, 1937 mm na šírku a na výšku má 1428 mm. Rázvor má hodnotu až 2950 mm, čo znamená krátke previsy. V kombinácii s 21“ diskami tak výborne maskuje 5-metrovú dĺžku.

Porsche predstavilo prvé kombi v histórii, toto auto však nie je o kufri, ale o zážitku z jazdy. Veď aj najslabšia verzia vystrelí na stovku za 5,5 sekundy!

Porsche ponúkne 5 verzií Sport Turismo odvodených od sedanu. Všetky prinesú pohon 4x4 a 8-stupňovú dvoj-spojkovú skriňu PDK. Základ predstavuje Panamera 4 s 2,9 litrovým bi-turbo motorom V6 s výkonom 243 kW (330 koní). Výkonnejšia verzia 4S má rovnaký agregát naladený na 324 kW (440 koní) a 550 Nm. V ponuke nechýba ani naftový zástupca v podobe 4S Diesel. Dieselová V8 má výkon 310 kW (422 koní). Ekologickejším variantom je 4 E-Hybrid Sport Turismo so spaľovacím motorom V6 a kombinovaným výkonom 340 kW (462 koní).

 

Vrchol ponuky tvorí už tradične verzia Turbo. Prepĺňaný motor V8 má 404 kW (550 koní) a športové kombi rozhýbe na stovku za 3,8 sekundy (3,6 s balíkom Sport Chrono). Maximálka je 304 km/h.

Dozadu sa núdzovo posadia aj traja pasažieri

Na palube nájdeme rovnaké technológie ako v prípade sedanu. Z jazdných systémov nechýba natáčanie zadnej nápravy, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport), elektronické stabilizátory, či balík Sport Chrono. Modely S majú v základe adaptívny vzduchový podvozok. Zaujme však zadné aktívne krídlo, ktoré má v tomto segmente premiéru. Spojler pracuje v troch režimoch a dokáže vyvinúť prítlak 50 kg. V rýchlostiach do 170 km/h má krídlo uhol natočenia -7°. Vo vyššom tempe sa vysunie do uhla +1° a zlepšuje stabilitu zadnej nápravy. Krídlo dokáže byť aj v pozícii + 26°, pri otvorenom strešnom okne, keď minimalizuje hluk nad 90 km/h.


Model Panamera 4 Sport Turismo začína v Nemecku na cene 97 557€. Vrcholná verzia Turbo má cenovku od 158 604 €.