Passat B7 prijali niektorí fanúšikovia značky s rozpakmi. Siedma generácia totiž nie je úplne novým autom, ale veľkým faceliftom. Úspech sa však autu nedá odoprieť. Ide o jedno z najžiadanejších jazdených vozidiel na našom trhu. Je veľká popularita oprávnená? Test jazdeného Volkswagenu Passat B7 vám prinášame v spolupráci s Motointegrator.sk a AAA Auto.

Passat B7 vychádza z predchodcu. Jeho spoľahlivosť je však na vyššej úrovni. Inžinierom sa podarilo vyriešiť niektoré slabé stránky a vytvorili odolnejší produkt.

Dizajn


Auto má konzervatívny dizajn. Nenadchne, no ani neurazí. Lepšie sa to jednoducho vyjadriť nedá. Výhodou je, že jednoduché krivky auta tak rýchlo nezostarnú.

 

V ponuke boli dve karosárske verzie auta: sedan a kombi (Variant).


Interiér pôsobí hodnotne najmä vo vyšších výbavách. Nájdete tu mäkčené plasty, ale z nepochopiteľných dôvodov chýbajú na stredovom tuneli, kde sa koleno dotýka tvrdého materiálu. Pre ľudí s dlhými nohami to môže byť mimoriadne nepríjemné. Vozidlo ponúka dostatok priestoru pre 4 dospelé osoby.


Ergonómia ovládania je na výbornej úrovni a už klasicky vás tu nečakajú žiadne nepríjemné prekvapenia. Aj základné sedačky sú celkom slušné. Športové sedačky sú vďaka vyššej bočnici vhodnejšie na dlhšie presuny.


Interiér odoláva veľmi dobre opotrebeniu. To však dáva veľký priestor podvodníkom, ktorí stáčajú autá. Passat patrí k tým najstáčanejším.


Sedan ponúkne slušný objem kufra 485 litrov. Praktickejšia verzia Variant má 513/1731 litrov. Rozmery trojpriestorovej karosérie sú nasledovné: 4769 mm x 1820 mm x 1472 mm. Rázvor má 2712 mm. V ponuke bola aj verzia určená mimo terén Alltrack. Tá poskytla vyššiu svetlú výšku 165 mm a pohon 4motion v základe.

Interiér ponúkne kvalitné materiály, no až vo vyšších výbavách

Jazda a jazdné vlastnosti


Možno to bude znieť ako klišé, ale šoférovať Passat je nuda. Je to zlé? Nie je. Teda pokiaľ nehľadáte pri jazde zážitok. Passat ponúka iné kvality, ktorými prekonáva konkurentov. Výborné je napríklad odhlučnenie celého auta. Lepšie je odizolovanie motora, ale aj okien a podvozku.


Pocit z riadenia je mimoriadne umelý, k vašim prstom sa dostáva len minimum spätnej väzby od predných kolies. Elektromechanický posilňovač je navyše preposilovaný, čo niekto môže vidieť aj ako výhodu.


Inžinieri sa zamerali najmä na jazdný komfort a to sa im podarilo hlavne v spojení s vysokoprofilovými pneumatikami. Na nízkoprofilovkách v spojení so športovým podvozkom už komfort taký presvedčivý nie je. Passatu vyhovujú diaľničné jazdy, na zakrútených cestách sa necíti doma. Novinka, ktorú nájdeme v 7. generácii, je adaptívny podvozok DCC.

Siedma generácia Passatu získala v nárazových skúškach EuroNCAP plný počet hviezd.

Motory


Pod kapotou sú rôzne pohonné jednotky. Základom je turbomotor 1,4 TSI s výkonom 90 kW (122 koní) a 200 Nm. Výkonnejšia verzia 1,4 TSI Twincharger s kompresorom a turbodúchadlom dostala 118 kW (160 koní) a 240 Nm. Výkonnejšiu 1,4-ku neskôr nahradili agregátom 1,8 TSI s rovnakým výkonom 118 kW (160 koní) a 250 Nm. Známy agregát 2,0 TSI ponúkol 155 kW (211 koní) a 280 Nm. S výkonnejšími turbomotormi sa dá jazdiť približne za 8 - 10 litrov na sto kilometrov.


Vrcholnou verziou bol motor VR6 s objemom 3,6 litra a výkonom 220 kW (299 koní) a 350 Nm. Spotreba má veľký rozptyl od 9 do 13 litrov, záleží najmä na spôsobe využívania. Motor je poslednou atmosférickou jednotkou v Passate. Nová generácia B8 dostala už len turbomotory.


V prípade Passatu sú už tradične obľúbenejšie naftové motory. Základom ponuky bola úplná novinka 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105 koní) a 250 Nm. Výkonovo vyhovuje skôr pokojnejším vodičom. V prípade snahy sa dá spotreba udržať aj pod hranicou 5,5 litra.


Väčšina Passatov má pod kapotou motor 2,0 TDI. Ten prišiel v troch výkonových variantoch 103 kW (140 koní) a 320 Nm, 125 kW (170 koní) a 350 Nm, 130 kW (177 koní) a 380 Nm. Spotreba sa pohybuje okolo 5,5 – 6,5 litra.


K dispozícii bol manuál, ale aj DSG so šiestimi alebo siedmymi stupňami. Bežné verzie roztáčajú predné kolesá, za príplatok bol k dispozícii aj pohon 4motion. Ide o systém Haldex, keď sa v prípade potreby pripája zadná náprava.

Motory TSI nepatria k najvydarenejším. Trápia ich problémy s reťazou, tvorbou karbónu a nadmernou spotrebou oleja. Benzínové agregáty potrebujú nadmernú dávku starostlivosti.

Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy


Passat B7 vychádza z predchodcu. Jeho spoľahlivosť je však na vyššej úrovni. Inžinierom sa podarilo vyriešiť niektoré slabé stránky a vytvorili odolnejší produkt. Nemci napríklad zapracovali na protikoróznej ochrane, ktorá pri novinke nerobí takmer žiadne problémy.


Vyskytujú sa však aj problémy, ktoré sú mechanikom už notoricky známe. Ide o poruchu elektronickej ručnej brzdy alebo nefunkčnú klapku kúrenia. Mnohým majiteľom doslova lezú na nervy vŕzgajúce plasty v prístrojovej doske. Niektoré kusy s tým majú problémy, niektoré nie.


Podvozok je relatívne odolný a aj na našich cestách vydrží okolo 200 000 km.


Motory 1,4 TSI trápila preskakujúca rozvodová reťaz. Verzia Twincharger pridáva aj problémy s prasknutými piestami. V ojedinelých prípadoch sa vyskytovali problémy s reťazou aj pri motoroch 1,8 TSI, 2,0 TSI a 3,6 FSI, ale až pri vyššom nájazde. Pri kúpe rozhodne poriadne počúvajte rachot reťaze. Ak si nie ste istý, dajte to skontrolovať odborníkovi. Pri motoroch TSI a FSI sa navyše častokrát objavuje vysoká spotreba oleja a nadmerná tvorba karbónu (najmä motorizácie TSI). Riešením je tankovanie kvalitného paliva a častá výmena oleja (maximálne 15 000 km). Na longlife interval radšej zabudnite.


Pod kapotou B7 už nenájdete legendárny motor 1,9 TDI. Nahradili ho modernejšie jednotky 1,6 TDI a 2,0 TDI so vstrekovaním Common-Rail, ktoré priniesli lepšiu kultivovanosť, ale aj vyššiu náchylnosť na kvalitu paliva a zaobchádzanie. Na naftových motoroch je typickou poruchou zakarbónovaný EGR ventil, zriedkavé nie je ani opotrebenie vstrekovačov, turba a dvojhmotového zotrvačníka. Naftový motor sa na krátke trasy nehodí, pretože potom trpí DPF filter, ktorý sa nestíha regenerovať.


Pozor si tiež treba dať pri kúpe automatickej prevodovky. Suchá sedemstupňová dvoj-spojková prevodovka nepatrí k najspoľahlivejším, objavujú sa najmä problémy s mechatronikou. Našťastie, v Passate ju nájdete len v spojení s motorom 1,4 TSI. Lepšou voľbou je 6-rýchlostná „mokrá“ dvoj-spojková skriňa. Pri pravidelnej údržbe (výmena oleja každých 60 000 km) niečo vydrží. Manuálne prevodovky sú už tradične istejšou voľbou.

 

Náhradné diely nájdete na www.motointegrator.sk

 

Tovar Premium Standard
Brzdový kotúč predný 86,88 € 45,48 €
Obloženie brzdové predné 69,72 € 24,80 €
Brzdový kotúč zadný 38,30 € 27,96 €
Obloženie brzdové zadné 30,80 € 20,28 €
Tlmič predný 89,76 € 78,80 €
Tlmič zadný 97,00 € 33,72 €
Pružina tlmiča predná - na objednávku 66,72 €  
Pružina tlmiča zadná 51,60 €  
Lambda sonda 142,80 €  
Vstrekovač  410,40 € 412,80 €
AGR ventil  470,40 € 412,80 €

Volkswagen Passat patrí k tým najžiadanejším jazdenkám na trhu

Variant ponúkne batožinový priestor s objemom 513/1731 litrov.

Kúpiť/nekúpiť


Passat je veľký, príjemný, tichý a pôsobí hodnotne. Pri výbere si dajte veľký pozor na stočené kilometre. Passat patrí k najžiadanejším typom, a preto aj k najstáčanejším. Radšej sa vyhnite autám s nejasným pôvodom. Vozidlá slúžili často ako flotilové autá, alebo taxíky. Jazdený Passat 7. generácie zoženiete od 9000 €.

TopSpeed.sk verdikt: jazdený Volkswagen Passat odporúčame s malými výhradami!