5. Nissan Pulsar

2014 Nissa Pulsar

A začíname hneď tajným autom zo včera. Nissan sa po 7r vrátil v Európe do segmentu kompaktných hatchbackov. V r2007 tvrdili, že tomuto typu karosérie neveria a zákazníkom ponúkli crossover Qashqai. Ten mal až nečakaný úspech, o to pokoj. Nakoniec ale zmenili názor a do neľahkého boja vyslali novinku menom Pulsar (väčšina očakávala novú Almeru). K spomínanému boju mu veľmi pomôže kráľovský vnútorný priestor na danú triedu, hlavne miesto na zadných sedadlách, úsporné motory, bohatá výbava, priaznivá cena ale aj moderný dizajn, ktorý sa nápadne podobá väčšiemu súrodencovi, Qashqaiu. Plánovaná je aj ostrá verzia Nismo.

4. BMW X5

2014 BMW X5

Takzvanú zemiakovú medailu získava model z Bavorska, ktorého predchodca bol veľmi úspešný a spraviť novú a lepšiu verziu nebola naozaj ľahká úloha. X5 F15 v mnohých smeroch zlepšili, ako ukázal test, exteriér už nepôsobí tak agresívne, zmizli široké blatníky a niekomu, bude chýbať športovejší imidž a drsnejší vzhľad, ktorými sa odlíšil predchodca od konkurencie. Na druhú stranu, niektorými ľuďmi vyčítaný tvrdý podvozok zmäkol, bezpečnostné systémy a funkcie sú asi najlepšie v triede. X5 III. generácie má dobre našliapnuté na úspechy predchodcu.

3. Volkswagen Passat

2014 Volkswagen Passat

O dôležitosti 8. generácie obľúbeného manažérskeho ale aj rodinného Passatu nemusíme moc písať. Stačí sa pozrieť na počet predaných kusov, ktoré v niektorých krajinách predstavujú až 70% z áut v triede. Novinka má veľké ambície, chce konkurovať prémiovým modelom triedy a to pomocou celého zoznamu bezpečnostných, asistenčných a multimediálnych funkcií. Mimo iného ponúka po prvýkrát naftový bi-turbo motor, kompletne digitálny prístrojový panel a samozrejmosťou je kvalitne spracovaný interiér. Či to bude stačiť na prilákanie zákazníkov od prémiových značiek zatiaľ povedať nevieme.

2. Mercedes-Benz C

2014 Mercedes triedy C

Nové céčko tiež prešlo našim testom a až na pár drobností sa nám moc páčilo. Dostalo plných 10 bodov. Dosť často sa pri ňom stretnete s prezývkou „baby S“. Dizajnovo to určite súhlasí a pokračuje vo veľkom množstve bezpečnostných systémov a asistentov. Mercedes ponúka všetku aktívnu a pasívnu bezpečnosť vlajkovej lode v aute strednej triedy. Automobil narástol, dostal viac miesta v interiéri a to hlavne nad hlavou. Interiér je naozaj elegantný a kvalitne spracovaný, ponúka široké možnosti individualizácie a pôsobí luxusným dojmom. Ponuka motorov a výbavy nie je taktiež malá. Konkurencia to nebude mať ľahké.

1.  Hyundai Genesis

2014 Hyundai Genesis sedan

Hyundai a prvý? Pche, čo ste sa zbláznili? Nezbláznili. Žiadna iná novinka tohto roku neprekvapila tak ako Genesis. Za cenu 60 000€ ponúka kvality, výbavu, jazdné vlastnosti, neokukaný dizajn, exkluzivitu, komfort, špičkový audio systém a všetky najmodernejšie prvky bezpečnosti. Konkurencia si za takto nakonfigurované modely vypýta niekedy aj dva a pol násobne vyššiu sumu. Až na pár výnimiek, ako sú napríklad LED svetlá či nočné videnie, máte v aute k dispozícii všetku modernú techniku a výbavu. Jazdné vlastnosti sú tiež na veľmi dobrej úrovni, dá sa jazdiť komfortne ale aj športovo. Pre ľudí bez predsudkov je to jasná voľba a najzaujímavejšia novinka tohto roku.

Ak by ste niektoré auto v mojom rebríčku zmenili, napíšte do diskusie. V ankete hlasujte, ktorá novinka je podľa vás najviac zaujímavá. 

KTORÉ Z TÝCHTO ÁUT JE NAJ NOVINKA ROKA 2014?
  • Hyundai Genesis sedan ( 47% )

     

  • Mercedes C (W205) ( 15% )

     

  • VW Passat B8 ( 11% )

     

  • BMW X5 F15 ( 9% )

     

  • Nissan Pulsar ( 3% )

     

  • Subaru WRX STI ( 4% )

     

  • Nissan Qashqai III. gen ( 2% )

     

  • Renault Twingo III. gen ( 3% )

     

  • MINI III. gen ( 1% )

     

  • Škoda Fabia ( 4% )

     

Odpovedalo 367 ľudí