Už sme si všetci zvykli, že jedno auto má v sebe viac počítačovej techniky, ako mali pred pár desiatkami rokov celé mestá. Vývoj už dávno nie je v zaolejovaných rukách konštruktérov. Moderná technika posunula vznik áut do virtuálnej roviny. V poslednom čase však dochádza k tomu, že nielen vznik, ale aj samotné používanie auta je akési virtuálne. Niektoré veci už nie sú, no tvária sa, že sú.

Ak si myslíte, že príchodom elektromobilov končí potreba ľudí radiť, tak ste na omyle.

Reč je napríklad o syntetizátoroch zvuku. BMW v minulom roku predstavilo pre M5 systém Active Sound Design. Táto technológia púšťa do interiéru zvuk motora prostredníctvom reproduktorov. Bez neho by vo vnútri bolo jednoducho ticho. Nie je to však žiaden zosilňovač. Ani nejde o absolútne vymyslený zvuk. Systém interpretuje existujúci zvuk v rôznych podobách.

 

Úprava zvuku je lacná a v podstate jednoduchá. Preto si prerazila cestu aj do iných automobiliek. Zavádza ho napríklad už aj Ford. Onedlho po ňom pravdepodobne oveľa viac automobiliek.

Hybrid, ktorý nepotrebuje radiť dostane softvérové radenie? Prečo? Kto chce radiť, nech si nekupuje elektromobil.

Ak si niekto kúpi elektromobil, mal by byť jednoducho zmierený s tým, že radiť nebude.

Teraz prichádza niečo ešte bláznivejšie. Konštruktéri z celého sveta pracujú na automatických prevodovkách, ktoré radia čo najhladšie. Cieľom je, aby vodič žiadnu zmenu necítil. S nástupom elektromobilov to vyzerá tak, že problém je vyriešený. Žiadna prevodovka, žiadne radenie, nie je čo riešiť.

 

V Lotuse si však povedali, že je čo riešiť. Briti pripravujú hybridnú Evoru. Pracovať bude však na princípe ako Opel Ampera. Jazdu bude teda primárne zabezpečovať elektromotor. Magazín Green Car Reports sa odvoláva na informácie zo zdroja blízkeho automobilke, ktoré hovoria o neuveriteľnej veci.

 

Konštruktéri, či skôr programátori, chcú softvérovo auto nastaviť tak, aby predstieralo radenie. Áno, nový hybridný Lotus bude v čase radenia vypínať energiu a zvuk. A to všetko len preto, aby nostalgicky naladení zákazníci mali pocit, že sedia v aute so spaľovacím motorom. Ten však kvôli ťahu aj tak mať nebudú, takže celé je to úplne zbytočné.

 

Zdroj: greencarreports.com

Jedného dňa budeme asi všetci vnúčatám vysvetľovať čo to bola prevodovka a načo sme ju používali.