Jednou z veľkých nevýhod elektromobilov je ich nabíjanie. Potencionálnych majiteľov môže odrádzať hneď niekoľko vecí. Dlhá doba nabíjania alebo napríklad nedostatok nabíjacích staníc. Väčšina terajších majiteľov rieši tento problém doma v garáži. Istotou je bežná nabíjačka s káblom. Volvo však chce tento doplnok odstrániť. Automobilka spolupracovala na výskumnom projekte, ktorý sa zaoberal možnosťami indukčného nabíjania elektromobilov.

Nabíjanie pomocou kábla je dnes vo svete elektromobilov úplne bežné.

Indukčné nabíjanie je síce málo používaná technológia, no nie je úplne neznáma. Možno ju máte aj doma. V súčasnosti je takéto nabíjanie rozšírené napríklad v oblasti elektrických zubných kefiek.

 

Ale späť k autám. Podľa Volva má indukčné nabíjanie veľkú budúcnosť. Pri obnovovaní kapacity akumulátorov odpadá nutnosť použitia káblov. Všetko prebehne prostredníctvom elektromagnetického poľa.

 

„Indukčné nabíjanie má obrovský potenciál. Bezdrôtová technológia predstavuje pohodlný a efektívny spôsob praktického prenosu energie. Výskum okrem toho dokazuje, že je aj bezpečná. Zatiaľ neexistuje žiaden bežný štandard v oblasti indukčného nabíjania,“ povedal Lennart Stegland, viceprezident pre elektrické pohonné systémy spoločnosti Volvo Volvo Car Group.

 

Na bezdrôtové nabíjanie elektoromobilov neexistuje bežný štandard. To však nič nemení na tom, že Volvo s nápadom indukčného nabíjanie neprichádza ako prvé. V roku 2011 sa o niečo podobné pokúšala Toyota.

Celý systém indukčného nabíjania je pomerne jednoduchý.

Celý proces by mal prebiehať ako bežné indukčné nabíjanie. To znamená, že indukčná cievka v základnej stanici vytvára striedavé elektromagnetické pole a indukčná cievka v prenosovom zariadení pole zachytáva a premieňa späť na elektrickú energiu.

 

Pri tomto druhu nabíjania automobilov stačí zaparkovať na nabíjacej stanici a obnova kapacity akumulátorov začne automaticky. Týmto spôsobom je možné dobiť Volvo C30 Electric za 2,5 hodiny.

 

Výskumný projekt prebehol v belgickom centre Flanders’ Drive. Okrem Volvo Car Group sa na ňom podieľali spoločnosti Bombardier Transportation a výrobca autobusov Van Hool.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Zbohom káble. V Mercedesoch budeme smartfóny nabíjať bezdrôtovo