Keď automobilka chce dokázať kvality svojho nového typu, väčšinou ho pošle na Nordschleife. Každé auto, ktoré chce niečo znamenať, v zelenom pekle doslova vyrastá. Testovanie výrobcovia spravidla zavŕšia časom, ktorým chcú ohúriť svet. Niekedy však neohúria. Spoločnosti vtedy namiesto hrdých vyhlásení a tlačových správ hrajú mŕtve chrobáky.

BMW oficiálny čas nezverejnilo. Malo na to dôvod?

Veľmi podobná situácia vládne aj okolo najrýchlejšieho kola BMW M4. Veľa fotografií prototypov tohto vozidla pochádzalo práve z Nürburgringu. Najlepší čas na kolo sme sa však nedozvedeli. Až doteraz.

 

Keď to nešlo oficiálnou cestou, M4 zobral na Nordschleife Horst von Saruna z nemeckého magazínu Sport auto. M4 s príplatkovými karbón-keramickými brzdami, pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a maximálkou až 280 km/h (paket Driver) zvládlo okruh za 7 minút a 52 sekúnd.

13 sekundové medzigeneračné zlepšenie je naozaj skvelé. Ale vážne. Nemohla byť M4 ešte o niečo rýchlejšia?

7 minút a 52 sekúnd

Em štvorka teda neostala nič dlžná povesti vozidiel z preslávenej mníchovskej „M“ divízie. Problém je však v tom, že ľudia od nej čakali možno viac. V porovnaní so svojim predchodcom M3 Coupé (E92) dosiahla zlepšenie o 13 sekúnd (tá mala čas 8 minút a 5 sekúnd).

 

Pre porovnanie si môžeme uviesť, že ten istý vodič dosiahol pred 11 rokmi s M3 CSL (E46) na rovnakej trati čas 7 minút a 50 sekúnd. Ešte o 2 sekundy rýchlejšia bola v roku 2010 aj M3 GTS (E92). Na druhej strane v týchto prípadoch ide o vyladené verzie vyladených strojov :)

 

BMW M4 je však o 5 sekúnd rýchlejšie ako Audi RS5. Na druhej strane však o 8 sekúnd pomalšie ako najnovšie Porsche 911 Carrera S. Týmto vôbec nechcem povedať, že M4 je pomalá. Jednoducho zaostáva však za očakávaniami.

 

Zdroj: bimmerpost.com

Prečítajte si aj:  McLaren P1 vraj zdolal Nordschleife za 6:30!