BMW nahradilo vrcholné modely M135i a M235i ešte výkonnejšími modelmi M140i a M240i. No zároveň sú efektívnejšie. BMW radu 1 a 2 vylepšili novým šesťvalcovým motorom už známym z minuloročných modelov 340i a 440i. Nový 3.0-liter je k dispozícii vo všetkých troch karosárskych verziách - hatchback, coupe, cabrio. Max. výkon verzií 40i je slušných 335 koní a 500 Nm.

Nové modely BMW radu 1 a 2 sú po modernizácii nielen výkonnejšie a rýchlejšie, ale aj úspornejšie.

To je o 14 koní a 50 Nm viacej ako malo 135i. Vďaka tomu je z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy rýchlejšie. To znamená, že M140i a M240i zvládne 100 km/h iba za 4,6 sekundy, respektíve pri modeli M240i Cabrio 4,7 sekundy. Produkuje aj menej škodlivých látok ako predošlý model. Každého priaznivca ale určite viac poteší správa, že 6-valce naďalej ostávajú v hre.

Zmeny sa dočkali aj štvorvalce. Tie sú teraz o 7 koní výkonnejšie, majú 181 koní pri modeloch 20i a 221 koní pri 25i a 249 koní pri najsilnejšom benzínovom 4-valci 30i. 8-stupňová automatická prevodovka je od modelu 125i štandard. V rámci modernizácie sa zmena týka aj označenia modelov 28i, ktoré sú teraz 30i. Verzie 120i a 220i, napríklad, dostali dvojité koncovky výfuku.

TEST BMW M235I F22

TEST BMW M235I F22

BMW nikdy nemalo rozmanitejši a kontroverznejší rad, ako práve dvojky. Okrem kupé a kabria prvýkrát v histórii aj typ s ...

29. 08. 2014
TEST: BMW 220D COUPÉ (F22)

TEST: BMW 220D COUPÉ (F22)

BMW stihlo od roku 2010 zbúrať snáď viac svojich zásad a prvkov DNA, než dovtedy stihli od založenia firmy v roku 1916 ...

25. 12. 2015