Zdá sa, že si v BMW spočítali pre a proti a vyšlo im, že zbavovať sa zákazníkov vyhľadávajúcich výkonné verzie modelov strednej triedy so starým dobrým spaľovacím motorom nie je najlepší nápad. Tým skôr, že Mercedes a Audi niečo podobné v blízkej budúcnosti zrejme plánujú...

To samozrejme neznamená, že by Mníchov odďaľoval elektrickú trojku. Naopak. Neue Klasse v ekvivalentnej veľkosti a batériovým pohonom dorazí na trh už v roku 2025, lenže BMW vám dá vybrať.

Najprv nová trojka so spaľovacími motormi

Pre rok 2026 chystá nástupcu súčasnej trojky G20, ktorá ponesie interné označenie G50. Dobre informovaná stránka BMW Blog predpokladá, že bude nová generácia postavená na platforme CLAR a kvôli pokutám za emisie je prakticky isté, že dostane výlučne hybridnú techniku. Rysuje sa tu však jedna výnimka v podobe nového BMW M3 G84, ktoré bude uvedené na trh v roku 2027 alebo 2028.

Technické špecifikácie k autu zatiaľ chýbajú, ale očakáva sa, že opäť dostane preplňovaný radový šesťvalec S58 s objemom 3,0 litra, prípadne jeho ďalšiu evolúciu, aby bol schopný plniť emisnú normu Euro 7, ktorá začne platiť v roku 2025. Väčší osemvalec S68 to už zvládol.

Nová M3 s benzínom bude predávaná súbežne s vôbec prvou elektrickou M3, respektíve asi iM3. Bude pochopiteľne tiež vychádzať z Neue Klasse a má dokonca pridelené kódové označenie (ZA0) a u dealerov značky sa zrejme objaví už v roku 2027.

Tento časový rámec s benzínovou i elektrickou M3 dáva zmysel aj kvôli časovému oknu, v ktorom sa bude vyrábať súčasná M3/M4 (G80/G82). Tieto modely by mali skončiť v prvom kvartáli 2027.

Bude to koniec pre M4?

Čo v interných plánoch zatiaľ chýba, sú informácie o nástupcovi kupé M4 so spaľovacím motorom. Vyzerá to, že v BMW neexistujú žiadne zámery predstaviť novú generáciu, ale absencia takého projektu ešte neznamená, že je to oficiálne. Kým to nepotvrdí samotná automobilka, je nutné brať to s rezervou, tým skôr, že produkčné plány môžu podliehať zmenám až 18 mesiacov pred zahájením výroby, a na to má M4 ešte trochu času.

Ako správne poznamenáva BMW Blog, zámer vyrábať klasickú M3 súbežne s elektrickou iM3 dáva v súčasnosti kvôli ochladzovaniu záujmu o batériovú mobilitu zmysel. Dokonca i Mercedes aktuálne prehodnocuje pôvodné zámery vyrábať od roku 2030 už len elektromobily. Šéf koncernu, Ola Källenius, už pripustil, že firma počíta so spaľovacími motormi aj po konci tejto dekády, aj keď tie budú určite elektrifikované.

Z nemeckej prémiovej trojky sa zatiaľ jedine Audi drží pôvodných plánov vyrábať onedlho už len elektromobily a je na mieste otázka, či si tým pomôže alebo mu to naopak ublíži.

zdroj: BMW Blog