Cadillac ELR je luxusným dvojsedadlovým kupé, ktoré má osloviť ekologicky zameraných ľudí. Je táto cieľová skupina ale dostatočne veľká, aby si v nej ELR našiel miesto? Vyzerá, že nie. Uwe Ellinghaus, šéf marketingu, ktorý bol pôvodne zástancom auta, vidí tvrdú realitu. Cadillac ELR je príliš špecifický, oslovil len veľmi malú skupinu ľudí a je pre firmu GM veľkým sklamaním.

Cadillac je luxusné ekologické kupé

Cadillac ELR sa predáva veľmi zle, oslovil len malú skupinu ľudí a pre automobilku je veľkým sklamaním.

Ellinghaus hovorí, že Cadillac ELR zlyhal v predajoch, pretože ho vytvorili ako výklenok výklenku vo výklenku, inak povedané ako veľmi okrajovú záležitosť. Automobilka síce kupé prezentovala ako luxusné a ekologické, no jeho konkurentom je Tesla Model S, ktorá stojí rovnako, je praktickejšia a je to elektromobil.

Cadillac ELR oslovil len veľmi malú skupinu ľudí

Na pohon Cadillacu ELR slúžia dva elektromotory a 1,4 litrový benzínový 4-valec v úlohe generátora. Auto s plnou 35 l nádržou dokáže prejsť až 531 km. Automobilka si myslí, že zákazníkom sa nepáči pohonná jednotka. V budúcnosti koncept s generátorom opustia a budú ponúkať  plug-in hybridy. Predaje Cadillacu ELR boli v roku 2014 veľmi slabé a fabrika neuviedla ELR modelového roka 2015 z jediného dôvodu: áut vyrobených v roku 2014 mali na sklade príliš veľa.

Zdroj: carscoops.com