Úspornosť, nižšia hmotnosť, lepšia aerodynamika a modernejšia technika – to sú devízy, s ktorými majú akcelerovať v rámci zvyšovania odbytu amerických značiek z 1,3 na 2,8 milióna ks ročne autá od Chryslera. Tieto a ďalšie plány prezentovali predstavitelia spoločnosti Chrysler Group LLC vo svojom sídle Auburn Hills.

Svoje plody má doniesť produktová participácia s automobilkou Fiat, najmä koncept spoločných platforiem, jednotlivých dielov, elektroniky, či vývoja. K racionalizácii spoločnej výroby má dôjsť tiež splynutím pohonných jednotiek oboch automobiliek. Vozidlá Chrysleru tak dostanú malé štvorvalce a ventilový rozvod MultiAir, turbodiesel MultiJet, motor 1,8 DI Turbo a pripravovanú dvojspojkovú prevodovku od FPT. Fiat zasa získa väčšie štvorvalce, hybridný pohon a nový šesťvalec Pentastar (3,6 V6) doplnený MultiAirom. Americké značky Chrysler, Dodge a Jeep pritom pre svoje modely zúžia počas nasledujúcich piatich rokov počet platforiem z 11 na 7. Keďže podvozková platforma tvorí približne 30 percent nákladov na výrobu automobilu, znamená to ďalšiu výraznú racionalizáciu, a tým aj úspory. V segmente malých áut, v ktorom Dodge ani Chrysler zatiaľ nepôsobil, príde do piatich rokov na americké odbytištia Fiat 500 a ďalšie dve autá na platforme Fiatu Group. Americké kompakty s talianskou technikou a produkciou sa začnú dodávať v roku 2013.

V strednej a vyššej strednej triede po radikálnych zmenách terajších 12 modelov prežije v horizonte piatich rokov po budúcoročných drobných zmenách iba Jeep Wrangler. Chrysler PT Cruiser skončí úplne v roku 2010, ďalšie modelové rady budú mať až sedem nástupcov na podvozkovej platforme z Fiat Group.

Už budúci rok sa výraznejších zmien dočká Jeep Compass, Patriot a Chrysler Sebring. Ich noví nástupcovia na podvozkoch Fiatu sa potom objavia v roku 2013, pričom modely Jeep Compass a Patriot sa zlúčia do jedného radu. V roku 2013 sa očakáva tiež nové, menšie SUV pod značkou Jeep. Jeep Cherokee (Liberty) zatiaľ dostane iba facelift. Pri Chrysleri sa súbežne s tým pripravuje na rok 2012 úplne nový kompaktný modelový rad s karosériou sedanu (opäť na platforme Fiatu).

Malý crossover Dodge Caliber nahradí od roku 2012 kompaktnejší sedan. Rekonštrukciou prejde v roku 2010 aj sedan strednej triedy Avenger a jeho príbuzný crossover Journey. SUV Nitro to čaká v roku 2011. Jeho ďalšia budúcnosť je otázna, rovnako ako aj legendárneho Viperu, ktorý prejde výraznejšou obmenou v roku 2012.

Pri veľkých modeloch dostane trojica Chrysler 300C, Dodge Charger a Dodge Challenger  nasledovníkov na novej podvozkovej platforme vyvinutej Chryslerom. Chrysler 300C a Dodge Charger majú mať svojho nástupcu už v roku 2010. Facelift získa aj nepriehľadnuteľný Dodge Challenger, stane sa tak v priebehu roku 2010.

Podstatné úpravy sa dotknú aj modelov Chrysler Grand Voyager a Dodge Grand Caravan počas budúceho roku. Úplne nová generácia týchto amerických MPV príde až v roku 2014. Na trhu sa ako prvý objaví nástupca Jeep Grand Cherokee. Nový Grand Cherokee sa však po aprílovej premiére na tohtoročnom autosalóne v New Yorku začne dodávať až v novom roku. Premiéru v ňom oslávi i nový šesťvalec Pentastar V6 s objemom 3,6 litra. Veľké pickupy Dodge Ram dostanú po postupnom vylepšovaní samostatnú značku Ram Trucks.  Ponuku úžitkových vozidiel doplnia v roku 2012 dva úplne nové modely na platformách z Fiat Group.