FCA + PSA = Stellantis

Nový megakoncern ročne vyrobí zhruba 8,7 milióna automobilov, čím sa radí za VW Group, Toyotu a Renault-Nissan-Mitsubishi. Čo sa týka tržieb, Stellantis by sa mal zaradiť s ročným obratom okolo 170 miliárd eur na tretie miesto celosvetovo.

Zlúčenie FCA a PSA by malo priniesť výhody pre obe strany. PSA bude mať ľahší prístup na americký trh, zatiaľ čo FCA bude môcť profitovať z platforiem PSA vrátane tých elektrifikovaných. Vlastníctvo novej spoločnosti bude zároveň rovnomerne rozdelené medzi akcionárov PSA a FCA, teda v pomere 50:50. 

Vedenie Stellantisu prevezmú súčasný šéfovia FCA resp. PSA. Súčasný predseda FCA, John Elkann, bude vykonávať úlohu generálneho riaditeľa, zatiaľ čo pôsobnosť súčasného CEO skupiny PSA, Carlosa Tavaresa, sa rozšíri aj pre FCA.